آشنایی با یونیت دندانپزشکی
یونیت دندانپزشکی

آشنایی با یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی

تعریف صندلی دندانپزشکی

صندلی موجود در یونیت دندانپزشکی صندلی است که در آن بیمار می نشیند  . پزشک می تواند بیمار خود راعمل یا درمان کند. یک صندلی دندانپزشکی شامل یک صندلی ماساژ دهنده الکتریکی و قابل جمع شدن است . به صندلی هوای فشرده ، خط آب ، میکرو موتور ، کاسه اسپیتون و یک نور سربار وصل می شود.

ما با اصول اولیه شروع می کنیم. صندلی دندانپزشکی یکی از مهمترین قسمت های هر واحد دندانپزشکی است . هم برای بیمار و هم برای دندانپزشک خیلی مهم است. از این نظر ارگونومی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

یک صندلی دندانپزشکی همچنین با یک مدفوع دندانپزشکی همراه است  . در حالی که مریض را مداوا میکند ، این عمل نیز انجام میشود .

هر صندلی توسط یک صندلی ، یک پایه پشتی ، یک پایه پشتی و زیر بغل تشکیل می شود.

اولین صندلی دندانپزشکی در جهان!

در حدود سال 1790 ، اولین صندلی قابل تنظیم جهان اختراع شد. این ویژگی دارای صندلی قابل تنظیم و یک بازوی پیوست شده برای دسترسی راحت به تجهیزات دندانپزشکی است.

در سال 1800 ، اولین صندلی دندانپزشکی کاملاً چرمی آمد. این صندلی پمپ اولیه بود که بیمار را پایین آورده و پایین آورده است.

در سال 1867 ، یک دندانپزشک بریتانیایی صندلی را احداث کرد  . می تواند یونیت دندانپزشکی را تا 3 فوت بالا ببرد ، بلکه اجازه می دهد تا صندلی به طور کامل عقب بماند.

انواع صندلی دندانپزشکی مدرن  قابل حمل در هر نقطه وجود دارد .

انواع صندلی دندانپزشکی غیر قابل حمل برای اهداف در کلینیک دندانپزشکی استفاده می شود. شایعترین نوع صندلی دندانپزشکی که توسط دندانپزشکان استفاده می شود این مدل است. صندلی دندانپزشکی “بچه ها” که توسط دندانپزشکان اطفال به خصوص برای بچه های بیمار مورد استفاده قرار می گیرد  . این کار باعث میشود که آنها را خوشحال و علاقه مند نگه دارند  . راضی نگه داشتن کودکان کار ساده ای نیست . صندلی دندانپزشکی اکسودنتیکس که  به آن صندلی دندانپزشکی نیز گفته می شود. توسط جراحان دندانپزشکی برای جراحی یا کشیدن دندان استفاده می شود.

  معرفی پارس طب در فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی $

شکل 1 ابزار دندان

قطعات و عملکرد یک یونیت دندانپزشکی

این ها شامل چراغ دندان  و  اپراتور و … است . چراغ عملگر برای روشن کردن حفره دهان بیمار که روی صندلی دندانپزشکی نشسته است ، استفاده می شود. نور از 30 تا 50 اینچ از دهان بیمار قرار گرفته است. این به طور عملی تمرین می شود . تا نور در چشم بیمار ندرخشد و ممکن است احساس ناراحتی کند.

چراغ ها برای تنظیم شدت نور شامل مثال های کم نور هستند.  موانع باید بعد از هر بیمار برداشته شود و با روکشهای تمیز جایگزین شود. تمیز کردن مکرر نور مهم است. تمام قسمت های متحرک نور حداقل باید یک بار در هفته با مواد روان کننده همه منظوره روغن کاری شوند.

این لامپ با شدت بالا است که کل پرتوی نور داخل حفره دهان بیمار را متمرکز می کند .

کنترل یونیت دندانپزشکی

برای راحتی پزشک، از دکمه های کنترل برای حرکت صندلی دندان به صورت وارونه استفاده می شود.

لیوان

لیوان یکبار مصرف (ترجیحا) روی یونیت دندانپزشکی نگه داشته می شود. برای استفاده بیماران در طی مراحل دندانپزشکی از آب استفاده می شود. ممکن است بیمار از خون یا بقایای دهان احساس ناراحتی کند. با این آب درون دهان غرغره کند و توی ظرف کاسه تف میکند.

کاسه یونیت دندانپزشکی

یک کاسه یا حوضچه مانند آن است که بیمار بتواند در طی مراحل، ضایعات دهان را تف کند. برای تمیز کردن کاسه و هل دادن آنها به سمت تخلیه، از لوله آب استفاده میشود.

سرنگ هوا-آب

این وسیله یک جریان از هوا، آب، یا ترکیبی از هر دو را تأمین می کند. معمولاً برای تمیز کردن سطح دندان در حین معالجه دندان استفاده می شود.

جدول براکت

دارای ابزار دستی و … مانند پنبه، نگهدارنده پنبه، مخلوط سیمان، ابزار تشخیصی و غیره است.

شکل 2 دندان

هنگام خرید

برخی مواردی که هنگام انتخاب صندلی مناسب باید به آن توجه کنید را بدانید. یونیت دندانپزشکی قابل تغییر، سفت و سخت است. از مواد با کیفیت و ارگونومیک است. در این حالت، حداقل ارتفاع صندلی در 400 میلی متر قرار دارد. دارای یک موقعیت چند موضعی است. می توان حرکات صندلی را از طریق پدال کنترل و صفحه کلید انجام داد.

 نتیجه گیری

این صندلی با سایر صندلی های عمومی چگونه متفاوت است؟

دلایل ممکن است موارد زیر باشد:

برای راحتی بیمار و همچنین پزشک. به گونه ای که ابزار و تجهیزات مورد نیاز در دسترس باشد. اشیائی مانند چراغ، کنترل پا و … همه در یونیت دندانپزشکی وجود دارند. بدون وجود این موارد می تواند دشوار باشد.

یونیت دندانپزشکی