لایت کیور | 5 نکته درباره ی این دستگاه چیست؟
لایت کیور دندان724

لایت کیور | 5 نکته درباره ی این دستگاه چیست؟

لایت کیور | 5 نکته درباره ی این دستگاه چیست؟

لایت کیور با آمالگاماتور چه تفاوتی را شامل میشود؟

لایت کیور و چگونگی کار دندانپزشک با این ابزار در زمان ترمیم

به تجهیزات دندانپزشکی دندان724 مراجعه کنید. آیا چه مشاهده خواهید کرد؟

شکل 1 لایت کیور

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

لایت کیور | 5 نکته درباره ی این دستگاه چیست؟

لایت کیور یکی از ابزاری است که در زمینه ی ترمیم دندان های پوسیده کمک میکند. در حقیقت این ابزار را میتوان به عنوان رقیب آمالگاماتور معرفی نمود. وظیفه ای که این ابزار داره اینه که دندان های پوسیده رو ترمیم کنه. اما نه مانند آمالگاماتور با استفاده از ترکیب آمالگام و جیوه.

روش کار این دستگاه با آمالگاماتور کپسولی و یا دیگر ابزار ترمیم دندان فرق میکند. در حقیقت درزمینه ی اصلاح و ترمیم دندان ابزار متفاوتی وجود دارد. این ابزار به روش های متفاوت دندان های مراجعه کننده را ترمیم میکنند. برخی مانند آمالگاماتور با خمیر آمالگام و برخی با کامپوزیت. برخی هم با استفاده از سرامیک یا طلا، خرابی دندان را برطرف مینمایند.

دندان724 ابزار متفاوت را به مشتریان خود عرضه میکند. در این مقاله قصد داریم در مورد این ابزار صحبت کنیم. در واقع میخواهیم هر آنچه نیاز دارید که در مورد این ابزار بدونید رو به شما بگیم. در واقع در بین موادی که در بالا برای پر کردن دندان مورد استفاده قرار میگیرند. کامپوزیت ماده ای است که با استفاده از  قابل استفاده میباشد.

همچنین دقت داشته باشید که در شکل 1 لایت کیور میتوانید تصاویری از این محصول را مشاهده کنید. در شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی نیز تصاویری قرار داده شده است.

لایت کیور دندان724

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

عنوان:لایت کیور
نویسنده:علیرضا براتی
وابستگی سازمانی:دندان724
کلمه مترادف:تجهیزات دندانپزشکی
مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه:10 دقیقه

 

شکل 1 لایت کیور

لایت کیور با آمالگاماتور چه تفاوتی را شامل میشود؟

تفاوتی که این ابزار با آمالگاماتور داره در ماده ی استفاده ای است. در حقیقت آمالگاماتور با استفاده از آمالگام دندان ها را ترمیم میکند. ایرادی که این ماده داره به دلیل تیرگی رنگ اونه. در حقیقت کامپوزیت به دلیل همرنگی با دندان ها از محبوبیت بیشتری برخوردار میباشد. به دلیل همین همرنگی از این ماده بیشتر برای دندان های نیش بهره برده میشود.

کامپوزیت ها انواع مختلفی دارند. یک مدل از کامپوزیت ها که بیشتر از دیگر گونه ها مورد بهره قرار میگرند. کامپوزیت های خمیری هستند. این مدل کامپوزیت به شکل خمیر و نرم به دندان تزریق میشه. بعد از اون دستگاه لایت کیور با تابش طیف نوری مناسب به اون باعث میشه که این ماده سفت بشه. در حقیقت عدم حضور این دستگاه میتونه باعث بشه که کار نا تمام و یا ابتر باشه.

برای خرید این محصول به شکل دست دوم به دندان724 مراجعه کنید.

کامپوزیت از ماده ای مونومری ساخته میشود. در حقیقت ماده ی مونومری در آن، سازنده ی آن است. بعد از اینکه این مونومر یا کامپوزیت به دندان تزریق شد کار Light Cure شروع میشه. با استفاده از تابش نور توسط این دستگاه به شکل پلیمر در میآید. پلیمر ها همگی موادی سخت میباشند. و پلیمری که پس از تابش نور به این مونومر حاصل میشود همرنگ با رنگ دندان ها است.

در رابطه با نور حاصله ی دستگاه باید عرض کنیم که این نور فرابنفش و یا لیزر نیست. در حقیقت این نور باریکه ای از نور مرئی میبشاد. تنها طیف آبی آن.

این نور به دلیل طیفی که دارد، توانایی نفوذ به این ماده و مونومر ها را دارد. به همین دلیل میتواند بر این ماده تاثیر بگزارد و آنرا سفت و پلیمراسون کند.

یکی دیگر از تفاوت هایی که هست اینه که در لایت کیور تراشیدن کمتری نیاز است. زیرا این ساختار بسیار مستحکم است و به خوبی میتواند به ساختمان دندان متصل شود. اما در آمالگاماتور این چنین نیست. در واقع در اون محصول باید تراش بیشتری به دندان داد. دلیل اون هم اینه که نباید آمالگام از دندان جدا بشه. به همین دلیل باید تراش زیادی بهش داده بشه.

پس به این نکات دقت داشته باشین. اینها میتونن در زمان انتخاب به شما کمک کنند.

لایت کیور و چگونگی کار دندانپزشک با این ابزار در زمان ترمیم

ترمیم دندان ها با استفاده از کامپوزیت و لایت کیور بسیار وقت گیر و نیز تخصصی است. بالاتر بودن هزینه ی آن هم به همین دلیل بوده است.

زمانی که دندانپزشک قصد دارد که با استفاده از این دستگاه دندان های یک بیمار را ترمیم کند. باید دقت کافی را به خرج دهد تا مشکلی در کار پیش نیاید. یکی از بزرگترین مشکلاتی که امکان دارد رخ بدهد این است که رنگ آن دچار مشکل شود.

روش کار اینجوریه که با توجه به این که نور طیف خاصی دارد. در کامپوزیت بیشتر از یک لایه تاثیر نمیگزارد. پس در نتیجه تنها کاری که میشه بکنی اینه که یک لایه کامپوزیت بر روی دندان قرار داد. سپس با Light Cure آنرا سفت کرد. سپس مجددا یک لایه ی دیگر را قرار داد. در نهایت اتفاقی که حاصل میشه اینه که لایه لایه برای دندان یک ساختار جدید و بسیار مقاوم ساخته میشود.

به تجهیزات دندانپزشکی دندان724 مراجعه کنید. آیا چه مشاهده خواهید کرد؟

به علاوه بازه ی زمانی های تابش نور نباید بیشتر از 21 تا 32 ثانیه باشد. زیرا غیر از این بازه باعث میشود که یا به شکل صحیح سفت نشود. یا اینکه کامپوزیت تغییر رنگ بده که این اصلا خوب نیست.

برای اینکه براقی خاصی برای کامپوزیت حاصل بشه. باید دندانپزشک بعد از طی کردن مراحل با استفاده از یک برس، دندان رو کاملا بتراشه.

خب تا اینجا گفتیم که در زمینه ی ترمیم کاربرد داره. اما باید عنوان کنیم که در درست کردن فاصله ی بین دندان ها هم مفیده. یا در موارد دیگه در زمان اتصال سیم های ارتودنسی از کامپوزیت بهره برده میشود. همچنین برای درست کردن دندان هایی که از فرم خارج شدن. در همه ی این موارد کامپوزیت کاربرد داره. و به طبع اون باید از لایت کیور استفاده کرد.

در پایان تنها باید ذکر کنیم که با استفاده از کلیک بر روی موارد زیر. میتوانید به مقاله های مربوطه ارجاع داده شوید. و در نهایت مطالب بیشتری را مطالعه کنید. پس سعی کنین این کار رو انجام بدید.

اپکس لوکیتور

اتوکلاو دندانپزشکی

رادیوگرافی دندان

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی دست دوم
فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

پاسختان را در کامنت ها بگزارید.

در این مقاله در مورد چه ابزاری گفته شد؟

در رابطه با لایت کیور که یکی از تجهیزات دندانپزشکی است.

لایت کیور به چه دردی میخوره؟

در حقیقت این ابزار کاربرد های متفاوت و بسیاری دارد.اما در حالت کلی برای پر کردن و ترمیم دندانها بسیار مفید میباشد.

  لایت کیور sdi