#تجهیزات دندانپزشکی و همه چیز در باره دستگاه اپکس لوکیتور
تجهیزات دندانپزشکی

#تجهیزات دندانپزشکی و همه چیز در باره دستگاه اپکس لوکیتور

تجهیزات دندانپزشکی | اپکس فایندر | دندان 724 | dandan 724

فهرست مطالب:

مقدمه ای راجب تجهیزات دندان پزشکی و ملزومات :

کارایی و عملکرد اپکس لوکیتور در دندان پزشکی :

مراحل اندو دانتیکس با استفاده از اپکس لوکیتور :

اپکس لوکیتور چیست و کاربرد ان در دندان پزشکی چگونه میباشد :

نسل های تولید شده دستگاه اپکس لوکیتور، شکست ها و موفقیات :

فهرست شکل:

شکل 1:تجهیزات دندانپزشکی

شکل 2: اپکس فایندر

 

عنواناپکس فایندر
نویسندهرشید هُوَلی
دپارتماناوج‌شید
تعداد کلمات1032
مدت زمان لازم برای مطالعه10 دقیقه

مقدمه ای راجب تجهیزات دندانپزشکی و ملزومات :

تجهیزات دندانپزشکی از مهم ترین تجهیزات در شاخه علم پزشکی به حساب می‌آید. به همین دلیل امروز ما قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم. حال اگر مایلید تا اطلاعات خود را در زمینه تجهیزات دندانپزشکی. و فایل روتاری و اپکس فایندر افزونی دهید با ما همراه باشید. امروز در سایت دندان 747 قصد معرفی این دستگاه پرکار برد راداریم. شما همچنین میتوانید انواع دستگاه های پزشکی را از سایت dandan 747 خریداری کنید.

کارایی و عملکرد اپکس لوکیتور در دندان پزشکی :

در واقع برای اینکه درمان ریشه دندان با موفقیت همراه باشد باید طول کانال ریشه بطور دقیق تعیین شود. این قضیه دلیل بر وجود دستگاه اپکس لوکیتور در تجهیزات دندانپزشکی بسیار قابل اهمیت باشد. کار این دستگاه مشخص کردن طول کانال ریشه و همچنین رادیوگرافی است. دستگاه اپکس لوکیتور apex locator یک دستگاه الکترونیکی است. به کمک آن می‌توان کانال ریشه دندان را از عوامل بیماری پاک کرد. باقی مانده مواد آلی، انواع سموم، باکتری ها و همچنین پروتئین هایی که تغییر شکل داده اند. از جمله عواملی هستند که سبب بیماری در کانال ریشه دندان می شوند.

دستگاه اپکس فایندر apex locator دستگاهی است که در اندودانتیکس استفاده می شود. و می تواند طول فضای root canal را تعیین کند. به این دلیل امروزه پر کارامد ترین دستگاهی که به واسطه آن. طول کانال ریشه‌دندان های اصلی را سنجش می کنند این دستگاه است. برای اینکه بتوانیم صبب بیماری زاِئی را در کانال ریشه دندان به کلی از بین ببریم. باید مراحل درمانی را به صورت اندودانتیکس انجام شود. برای مشاهده تصویر بر روی لینک شکل 1:تجهیزات دندانپزشکی کلیک کنید

مراحل اندو دانتیکس با استفاده از اپکس لوکیتور :

مراحل درست اندودانتیکس شامل نظافت ریشه دندان، پی ریزی آن و مهر و موم کردن کانال ریشه است. که برای این کار حتما باید از یک پرکننده غیر قابل رخنه و سه بعدی استفاده شود. دستگاه های اپکس فایندر در چهار دوره. از سال 1974 تا سال 2002 و در چهار نسل تولید و ارائه به بازار شدند. همانطور که می دانید وسایل دندانپزشکی مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات در زمینه مهندسی پزشکی می باشند. و وجود آن لازمه این رشته است. در واقع این تجهیزات به دندانپزشکان کمک می کنند. تا خدمات و درمان خود را به بهترین شکل به بیماران ارائه دهند.

  آمالگاماتور کپسولی | کاربرد این تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

تجهیزات دندانپزشکی ابزارهایی هستند که به منظور درمان و معاینه و استخراج و ترمیم دندان مورد استفاده قرار می گیرند. به همین خاطر هر چه این تجهیزات استانداردتر و بروزتر باشند درمان بیماران بهتر انجام می شود. امروزه تجهیزات دندانپزشکی بسیار متنوع می باشند و تقریبا هر ابزار کاربردی خاص دارد. سایت دندان 747 مرکز فروش وسایل دندانپزشکی. شما میتوانید از سایت dandan 747   انواع وسایل دندان پزشکی را خریداری کنید.

تجهیزات دندانپزشکی

شکل 1:تجهیزات دندانپزشکی

اپکس لوکیتور چیست و کاربرد ان در دندان پزشکی چگونه میباشد :

اپکس لوکیتور ( Apex Locator)یکی از مهم ترین و الزامی ترین تجهیزات دندانپزشکی به حساب میایند. در واقع دندانپزشکانی که درمان اندو را انجام می دهند معمولا از این دستگاه استفاده می کنند. به طور کلی کاربرد اپکس لوکیتور این است که با استفاده از آن می‌توان طول کانال ریشه را مشخص کرد.

لازم به ذکر است بدانید یکی از مهم ترین عوامل که کمک می کند علاج ریشه دندان با موفقیت انجام شود. تعیین کردن طول کانال ریشه دندان است که دستگاه اپکس فایندر به این درمان بسیار کمک کرده است. از این رو دستگاه اپکس لوکیتور که یک دستگاه الکترونیکی است. امروزه برای معین طول کانال ریشه در دندان های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. اپکس لوکیتور یا همان اپکس فایندر که در درمان اندو مورد استفاده قرار می گیرد. می تواند موقعیت اپیکال فورامن و همچنین طول فضای root canal را تعیین کند. در واقع هدف از استفاده از این دستگاه در درمان اندو، تخلیه کانال ریشه است تا این کانال را از هر گونه عوامل بیماری زا پاک کند. مشاهده تصویر شکل 2: اپکس فایندر

نسل های تولید شده دستگاه اپکس لوکیتور، شکست ها و موفقیات :

این دستگاه در چهار نسل و در طول دوره های مختلف طراحی و تولید و عرضه شد. که نسل سوم و چهارم نسبت به نسل اول و دوم توسعه یافته تر می باشد. نسل اول این دستگاه در سال 1974 تولید شد و دارای برخی معایب بود. مثلا اگر رطوبتی مثل خون ها و عفونت وجود داشت دقت این دستگاه کم می شد و اشتباه می کرد.

دقت این دستگاه مورد بررسی قرار گرفت و موفقیت آن 83 درصد بود. نسل بعدی این دستگاه در سال 1990 توسعه و دقت آن در این سال 93 درصد بود. نسل بعدی شبیه نسل دوم بود. با این تفاوت که در این دستگاه برای تعیین اندازه کانال ریشه از فرکانس های چند رسانه ای استفاده شد. نسل چهارم این دستگاه که در سال 2002 تولید و عرضه شد نسبت به نسل دیگر بسیار پیشرفته تر است. این دستگاه پزشکی با نام bing 1020 معرفی و به بازار عرضه شد.

نسل چهارم دستگاه اپکس فایندر برای اندازه‌گیری Apex دندان از دو فرکانس جدا از هم استفاده می کند. از مهم ترین مزایای نسل سوم و چهارم این دستگاه این است. که دقت سنجش این دستگاه در برابر رطوبت هایی چون خون ها و چرک و بزاغ‌دهان کاهش نمی یابد. این دستگاه ها در برابر این عوامل خطا نمی کنند. البته استفاده از این دستگاه نیز مانند سایر دستگاه ها نیازمند توجه به نکاتی است. که در ادامه مهم ترین آن ها را بیان می کنیم. با مشاهده محصولات در سایت dandan 747 و مقایسه بهترین تجهیزات دندان پزشکی بهترین تصمیم را  اتخاض کنید. سایت دندان 747 همینطور با مقایسه محصولات بهترین را به شما معرفی میکند.

اپکس فایندر