تجهیزات دندانپزشکی و ویژگی ها و خصوصیات اپکس فایندر

تجهیزات دندانپزشکی و ویژگی ها و خصوصیات اپکس فایندر

تجهیزات دندانپزشکی | اپکس فایندر | دندان 724 | dandan724

 

اپکس فایندرعنوان
امیرحسین علیزادهنویسنده
اوج شیددپارتمان
830تعداد کلمات
9 دقیقهمدت زمان مطالعه

 

فهرست مطالب

معرفی دستگاه و قابلیت ها و نکات مهم در این دستگاه

خطرات ناشی استفاده از دستگاه های رادیو گرافی

ایا امروزه هنوز هم از رادیو گرافی ها در دندان پزشکی استفاده میشود یا نه؟

تاثیر کیفیت رادیو گرافی در مورد اندو و نکات ان

نکات مهم و دقیق در مورد ویژگی های این دستگاه

اصولی که برای بیشتر کردن دقت دستگاه ها و تجهیزات دندان پزشکی لازم است عبارت است از:

 

فهرست تصاویر

شکل 1:تجهیزات دندان پزشکی

شکل 2: اپکس فایندر

معرفی دستگاه و قابلیت ها و نکات مهم در این دستگاه

دستگاه اپکس فایندر دستگاهی است که در دندان پزشکی ها  هستند که اندازه طول ریشه کانال را به دست می اورند با به صورت و با قابلیت اندازه گیری با فرکانسهای مختلف و دقت بی نظیر، قابل اعتماد و راحت و خواندن آسان اطلاعات با یک طراحی کوچک و جمع و جور که میتوانید در هر جایی مورد استفاده قرار دهید. یکی از دلایل موفقیت این دستگاه که جز تجهیزات دندانپزشکی است که در درمان ریشه دندان فهمیدن اندازه کانال است بخاطر همین باید نقاط خم را به خوبی پبدا کرد برای همین ما از دو روش برای فهمیدن طول کانال میتوانیم استفاده کنیم یکی رادیو گرافی و دیگری این دستگاه میباشد. محاسن این دستگاه نسبت به رادیوگرافی شامل مواردی همچون عدم اشعه ایکس، سادگی کاربرد، زمان کمتر و قیمت مناسبتر می باشد.

با دندان 724 همراه باشید.

خطرات ناشی استفاده از دستگاه های رادیو گرافی

دستگاه های رادیو گرافی که ان هم جزئی از تجهیزات دندانپزشکی است از لحاظ اینکه در عکسبرداری از اشعه ایکس استفاده میکنند دارای خطراتی میباشند ولی این خطر در دندان پزشکی به علت اینکه میزان استفاده از اشعه در حد بسیار پایینی هست نمیتوان گفت خطر بسیار بالایی بیماران و پرستاران را تهدید میکنه ولی باید به این نکته توجه کرد که از لحاظ علمی استفاده از اشعه ایکس برای بدن انسان مضر است که نباید در استفاده از زیاده روی کرد. ولی به دلیل خطرات ناشی از دستگاه های رادیو گرافی و لازمه محافظت از پرستاران از اشعه ایکس اکنون توصیه میشود که از دستگاه های رادیو گرافی در صورت لزوم  استفاده شود و در طول درمان ریشه از این دستگاه اپکس فایندر که دقت بالا و بدون خطر هستند استفاده شود. مطالعه مطالب بیشتر در dandan724.

شکل 1:تجهیزات دندانپزشکی

  فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی | 6 فایده ی این فروشگاه چیست؟

ایا امروزه هنوز هم از رادیو گرافی ها در دندان پزشکی استفاده میشود یا نه؟

امروزه با استفاده از دستگاه های اپکس فایندر از دریافت اشعه های زیادی توسط بیمار جلوگیری میکند این گونه دستگاه های تجهیزات دندانپزشکی تفاوت بارالکتریکی بین استخوان و دندان را میتواند تشخیص دهد و این کار به درمان بهتر ریشه و درمان دیگر مربوط به دهان و دندان کمک میکند. البته برای تنظیم دقیق این دستگاه وسنجش دقت ان میتوان از دستگاه های رادیو گرافی نیز استفاده کرد  تا حداقل اشتباه کم شود هم اکنون به قدری استفاده از این دستگاه به قدری مهم است که دیگر درمان های مربوط به دهانئ و دندان بدون این دستگاه امکان پذیر نمیباشد و به دور از تصور میباشد. برای خرید انواع تجهیزات پزشکی به دندان 724 مراجعه کنید.

تاثیر کیفیت رادیو گرافی در مورد اندو و نکات ان

این مدل دستگاه  های تجهیزات دندانپزشکی دارای دقت بالایی هستند ولی نمیشود فقط از این دستگاه به تنهایی استفاده کرد چونکه این دستگاه خطاهایی دارند که باعث ایجاد مشکلاتی میشود به همین علت میتوان هم از اپکس فایندر ها استفاده کرد هم اینکه ازرادیو گرافی ها میتوان استفاده کرد که درصد خطا به کمترین درصد ممکن برسد. Danadan724  برای خرید انواع دستگاه های دندان پزشکی .

اطلاعاتی که رادیو گرافی به ما میدهد اطلاعت کاملی است که مارا در در مورد اناتومی دندان و مشکلات موجود در دهان و فک مطلع میسازد که اپکس فایندر ها همچین قابلیت هایی ندارد.

شکل 2: اپکس فایندر

نکات مهم و دقیق در مورد ویژگی های این دستگاه

نسل های جدید این دستگاه های تجهیزات دندانپزشکی در شرایطی  مانند وجود داشتن حضور بزاق دهان و مایعات دقت خود را در کانال دندان حفط میکنند ولی در تاج دندان باید تا جایی که امکان دارد خشک و بدون رطوبت باشد.

یکی از نکات مهم در استفاده از دستگاه اپکس فایندر استفاده ان در خانم های باردار و کودکانی که به عکس های رادیو گرافی حساس میباشند  که یکی از نکات حائز اهمیت در این دستگاه میباشد.

در زمان استفاده از دستگاه باید از وجود نداشتن خون در یا مایع در پلپ جمپر مطئن شد زیرا باعث خطای دستگاه میشود .

مطالب بیشتر در دندان 724 .

 

قبل استفاده از این دستگاه باید تمام پوسیدگی های موجود رفع و ترمیم شود.

استفاده از این دستگاه  باید ایزولاسیون باشد به وسیله دستگاه هایی مانند دستگاه های اتوکلاو و اتاق csr و… که جز دستگاه های تجهیزات دندانپزشکی هستند .

این دستگاه  باید همیشه باید در حالت شارژ کامل باشد که در حسن کار باعث ایجاد خطا نشود اگر دستگاه های باطری خور است از باطری های بمناسب و دارای کیفیت بالا استفاده کنید.  با dandan724  همراه باشید.

تداخلی با پیس میکر ها قلبی ندارند ولی باید به این نکته توجه کرد که از اختلال ان با پیس میکر های قلبی مطمئن شوید و سپس ازان در معالجه بیمار استفاده شود .

وسایل اپکس فایندر که در معالجه بیمار استفاده میشود مانند الکترود ها و گیره های این دستگاه که قابلیت اتو کلاو هستند باید برای هر بیمار استیل شده باشد.