# دستگاه اپکس لوکیتور در دندان پزشکی | تجهیزات دندان پزشکی
تجهیزات دندان پزشکی dandan724

# دستگاه اپکس لوکیتور در دندان پزشکی | تجهیزات دندان پزشکی

تجهیزات دندان پزشکی | اپکس لوکیتور

کلمه کلیدیتجهیزات دندان پزشکی
دپارتاناوج شید
نویسندهمصطفی کاظمی
تعداد کلمات1129
زمان مطالعه11 دقیقه

فهرست مطالب:

مقدمه ای درباره ی # دندان در دندان پزشکی  :

# راه حل های مناسب سازی ریشه دندان :

تاریخچه apex locato و روش #الکتریکی برای اولین بار :

نسل های مختلف دستگاه در امر دندان پزشکی :

معرفی دستگاه BING1020#  و نحوه کار با آن :

فهرست شکل :

شکل 1:تجهیزات دندان پزشکی

شکل 2: اپکس لوکیتور

 

مقدمه ای درباره ی # دندان در دندان پزشکی  :

یکی از دلایل بهرمندی در معالجه ریشه دندان، معین کردن اندازه شبکه ریشه می‌باشد. که اکنون جهت معین  کردن اندازه شبکه ریشه، رادیوگرافی و اپکس لوکیتور استفاده می‌شود. همزمان دستگاه‌های الکترونیکی 45 بیشتر برای معین کردن اندازه شبکه در دندان‌های همیشگی به‌طور رایج استفاده می‌شود. برای خرید تجهیزات دندان پزشکی به سایت دندان724 مراجعه کنید.اهمیت تجهیزات پزشکی و هم چنین پیشرفت این تکنولوژی در پیشگیری،تشخیص،درمان و آموزش واضح می باشد.

بهترین برند و بالا ترین کیفیت را با دندان 724 تجربه کنید.

اپکس لوکیتور یا اپکس فایندر یک دستگاه الکترونیکی است که در اندودانتیکس( اندو)استفاده می شود. و موقعیت اپیکال فورامن و سرانجام طول فضای root canal را مشخص می‌کند. هدف پایانی در بهبود اندودانتیکس، عاری ساختن کانال ریشه ازدلایل ایجادکننده بیماری می باشد . همین موارد شامل بقایای مواد آلی، پروتئین‌های تغییر شکل یافته، میکروب ها و سموم آن‌ها می‌باشند . اهمیت تجهیزات دندان پزشکی و هم چنین پیشرفت این تکنولوژی در پیشگیری،تشخیص،درمان و آموزش واضح می باشد. برای  مشاهده لوکیتور به شکل 1:تجهیزات دندان پزشکی مراجعه کنید.

Dandan724   یکی از بزرگترین سایت های تجهزات پزشکی درکشور با ما همراه باشید.

برای حذف منبع  دلایل موجود درشبکه ریشه، انجام صحیح مراحل درمانی اندودانتیکس لازم است . که شامل پاک‌سازی و شکل دادن کامل ریشه و مهروموم کردن کامل آن‌ها با یک پر کردن غیرقابل نفوذ و سه‌بعدی است.  که هیچ‌گونه تراوشی وجود نداشته باشد.

تجهیزات دندان پزشکی dandan724

شکل 1:تجهیزات دندان پزشکی

# راه حل های مناسب سازی ریشه دندان :

برای مهیا سازی مناسب و مفید شبکه ریشه باید محل ختم درمان‌های اندودانتیکس را مشخص کرد . مناسب‌ترین مکان برای پر کردن کانال ریشه با توجه به آناتومی محل پری آپیکال، تنگ‌ترین نقطه کانال ریشه یا تنگه آپیکال می‌باشد.  از آنجائی که نمی‌توان با چشم پایان ریشه دندان را مشاهده کرد. ما می خواهیم بهترین مواد و تجهیزات دندان پزشکی را ارائه دهیم تا بتوانید بهترین نتایج را در معالجه خود بدست آورید .  بنابراین برای تخمین انداره شبکه ریشه که نیازمند به‌اندازه گیری دقیق دارد، روش‌های گوناگونی گفته شده که عبارت‌اند از:

  • رادیوگرافی: به ویژه رادیوگرافی پری آپیکال به روش موازی که مهم‌ترین تصویر را به ما می‌دهد.
  • دستگاه الکترونیکی که در چهار نسل، شامل نسل‌های اوّل – دوم -سوّم و چهارم ارائه گردیده‌اند. که پیشرفت‌هایی در نسل‌های سوم و چهارم نسبت به نسل‌های اوّل و دوّم، ایجادشده است. .
  • سبک استفاده از حس لامسه
  • جواب بیمار

تجهیزات دندان پزشکی تجهیزاتی قابل حمل و با قابلیت های ویژه  هستند.  امكان استفاده از آنها در شرایط مختلف وجود خواهد داشت.

با دندان 724 با ما همراه باشید.

تاریخچه apex locato و روش #الکتریکی برای اولین بار :

سازگاری نیرومند الکتریکی بین یک ابزار درشبکه ریشه و یک الکترود در غشای مخاطی دهان را اثبات کرد. .Sunada  این اصول را یاد گرفت و توانست ابزاری آسان بسازد که  با استفاده از جریان مستقیم اندازه  شبکه را اندازه‌گیری کند. دستگاه‌های الکترونیکی Apex finder دندان پزشکی از سال ۱۹۶۲ جای خود را در اندودانتیکس بازکرده‌اند. و از آن به بعد آزمایش‌های گوناگونی، توسط افراد مختلف و در سال‌های مختلف بر روی نسل‌های مختلف این دستگاه‌ها انجام‌شده است.

  رادیو گرافی تک دندان | انواع عکس های دندان

با خدمات 24 ساعته فروشگاه  در 7 روز هفته همراه ما باشید.  dandan724

نسل های مختلف دستگاه در امر تجهیزات دندان پزشکی :

نسل اول:

در سال ۱۹۷۴، oneill  در ۵۳ کانال ریشه، دقّت Apex finder نسل اول را می توان مورد باز بینی قرار داد.  نوع

و میزان موفقیت این دستگاه را ۸۳ % اعلام داشته است.

: معایب نسل اول

  • در صورت وجود رطوبت مانند خون، چرک و هیپوکلریت سدیم دستگاه به‌اشتباه می افتد.
  • بعضی‌اوقات که در کانال، بافت زنده یا رطوبت وجود داشته باشد، یک شوک الکتریکی خفیف به بیمار وارد می‌شود.) تنظیم‌های ویژه قبل از استفاده از آن‌ها وقت‌گیر می‌باشند.
  • در اثر ضعیف یا دشارژ شدن باطری، استریل کردن و یا گیرکردن فایل داخل شبکه و کنده شدن عایق فایل، دقت دستگاه نیز پایین می‌آید.
  • شکل ها در مشخص کردن سریع ناحیه تنگی اپیکالی دارند.

یکی از ویژگی های ما ایجاد بیشترین تنوع در برند های  تجهیزات دندان پزشکی ونمایش ویژگیهای محصوالات

می باشد.

نسل دوم :

نسل دوم از Apex locator ها بجای استفاده از مقاومت، از روش امپدانس singlefrequency استفاده می‌کنند.(امپدانس از مقاومت و خازن تشکیل‌شده و دارای دامنه سینوسی است.)

نسل سوم 

این نسل از Apex locato  ها مثل نسل دوم‌اند با این تفاوت که از فرکانس‌های چندگانه برای تعیین فاصله ازآخرای شبکه  استفاده می‌کنندبه شکل 2: اپکس لوکیتور مراجه نمایید.

نسل چهارم:

در نسل چهارم از اپکس لوکیتور ها دستگاهی به نام  bing 1020  به بازارائه شد .که از دو فرکانس جدا از هم ۴۰۰ HZ و ۸ KHZ برای اندازه‌گیری Apex  دندان استفاده نمود.

dandan724 به عنوان یکی از قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی با بیش از یک دهه تجربه

حتما شما هم دوست دارید بدانید دندانپزشکتان در حین درمان با استفاده از تجهیزات دندان پزشکی چه کاری روی دندان‌های شما انجام می‌دهد و قبل و بعد از درمان دندان شما به چه شکلی درخواهد آمد.

اپکس لوکیتور دندان724

شکل 2: اپکس لوکیتور

معرفی دستگاه BING1020#  و نحوه کار با آن :

روش کارکرد اپکس باب‌های جدید بر این پایه است . که عبور جریان متناوب با فرکانس‌های بالاتر در مقایسه با فرکانس‌های پایین‌تر در محیط بیولوژیک آسان تر  می‌شود. در اپکس لوکیتور مقادیر امپدانس حداکثر تفاوت رادارند.  برخلاف نمونه های قبلی، اپکس باب‌های جدید که بر اساس امپدانس عمل می‌کنند.  در حضور الکترولیت‌ها نیز به‌درستی کار می‌کنند. همچنین در نسل جدید سعی شده از نماهای شماتیک جهت راحتی کار کلنیسین استفاده شود. آپکس باب‌ها در بیماران با رفلکس تهوع که نمی‌توانند فیلم را تحمل کنند.  بیمارانی که ساختمان یا اشیاء مانع دیدن آپکس می‌شوند و آن‌هایی که مشکل پزشکی دارند.  نگه‌داشتن فیلم برای آن‌ها عدم تجویز دارد خیلی کمک‌کننده هستند. آپکس لوکیتور مخصوصاً در مواردی که فورامن آپیکال، لینگوالی یا باکالی قرار دارد و در رادیوگرافی دیده نمی‌شود، مفید است.  بزرگ‌ترین اولویت اپکس لوکیتور تعیین محل آپکس آپیکالی به‌جای رادیوگرافیک است.

در دندان 724مارا همراهی کنید تا بتوانید بهترین تجهیزات دندان پزشکی را خریداری کنید.

از اپکس لوکیتور برای اهدافی همچون پرفوراسیون ریشه و کف اتاقک پالپ در حین درمان یا تهیه پست، تحلیل داخلی یا خارجی توام با پرفوراسیون ریشه، شکستگی عمودی ریشه، درمان معلولان ذهنی یا خانمهای باردار که رادیوگرافی برایشان خطر دارد. محاسن اپکس لوکیتورنسبت به رادیوگرافی شامل مواردی همچون عدم اکسپوز اشعه ایکس، سادگی کاربرد، زمان کمتر و قیمت مناسبتر می باشد.