دستگاه پک اتو کلاو
دستگاه-پک-اتوکلاو

دستگاه پک اتو کلاو

دستگاه پک اتو کلاو

دارا بودن استاندارد های معتبر دنیا

عرض دستگاه

محکم بودن بدنه و طول عمر دستگاه پک اتو کلاو

دسته بندی دستگاه پک اتوکلاو

بهترین برند های سازنده

چند مزیت اصلی دستگاه پک اتو کلاو

کاغذ بسته بندی برای دستگاه اتوکلاو

 

 

دستگاه پک اتو کلاو، این دستگاه را میتوان مکمل دستگاه اتوکلاو معرفی کرد. یعنی بعد از خارج کردن تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی از اتوکلاو آنها باید به بهترین نحو ممکن بسته بندی کرد.

اهمییت دستگاه پک اتو کلاو در دندانپزشکی بسیار بالا می باشد. به نظر من این امر در تمام شاخه های پزشکی مورد اهمییت می باشد.

باید سعی شود همیشه از بهترین تجهیزات دستگاه اتو کلاو و مهم تر از آن دستگاه پک اتوکلاو استفاده شود.

این دستگاه دارای انواع مختلفی می باشد. تفاوت انواع آن در مورد سایز دوخت پک ها ، دستی یا اتوماتیک بودن، ضخامت دوخت و… میباشد.

برای خرید کردن دستگاه پک اتو کلاو این موضوع را به خاطر داشته باشید که تهیه ی دستگاه پک اتو کلاو  باید متناسب با موارد استفاده ی شما مطابقت داشته باشد تا بالاترین بازدهی را برای شما داشته باشد.

دراین مقاله سعی بر آن شد که چند نمونه از پر کاربرد ترین دستگاه های پک اتو کلاو متناسب با نیاز دندانپزشکان را برای شما معرفی کنیم.

ابتدا باید به چند نکته توجه کنید:

دارا بودن استاندارد های معتبر دنیا

یکی از مواردی که حتما باید در خریداری همه ی ابزار آلات دندانپزشکی به آن توجه کنید کیفیت ساخته شده است که در خرید دستگاه پک اتوکلاو خیلی مهم می باشد. روش های متعددی هست که ما از کیفیت و کارآمدی مطلوب دستگاه پک اتوکلاو با خبرشویم. همچنین سازمان هایی در جهان وجود دارند که با بازبینی های اصولی و تخصصی شده در انتخاب محصولات کمک میکنند.  این مرکزهای سنجش کیفی به ما میگویند که محصول نهایی  از استاندارد مطلوبی از نظر ساخت و کارایی برخوردار است. همچنین از اصلی ترین استانداردهای موجود می توان به FDA آمریکا ، CE  اروپا ،TUV  آلمان و نیز ISO  ایران اشاره نمود.

پس اولین نکته ای که درهنگام خریداری دستگاه پک اتوکلاو و یا هر ابزار آلات دندانپزشکی میبایست به آن دقت کرد. این است که مورد تایید استانداردهای معتبر دنیا باشند. این مسئله باعث ایجاد اطمینان و اعتماد برای پزشکان میشود.

عرض دستگاه

مسئله دیگری که باید به عنوان یکی از نکته های مورد توجه در خریداری دستگاه پک اتوکلاو یا همان دستگاه رول پک به آن دقت کرد، عرض دستگاه میباشد. که می تواند تا چه اندازه ای رول ها را پک نماید و عمل دوخت را انجام دهد .

  بهترین یونیت های دندانپزشکی

این مسئله نیز به سایز ابزارهایی که برای ما کاربرد دارند بستگی دارد ، به صورت رایج در دندانپزشکی تجیزات کمتر از 30 سانتیمتر هستند.

در نتیجه بزرگترین سایز عرض دستگاه پک اتوکلاو که در دندانپزشکی کاربرد دارد همان 30 سانتیمتر می باشد.

محکم بودن بدنه و طول عمر دستگاه پک اتو کلاو

از دیگر نکته های مورد توجه در خرید دستگاه پک اتوکلاو باید به استحکام بدنه و طول عمر مطلوب المنت دستگاه اشاره کرد چرا که بدنه محکم نیاز کاربری بلند مدت از یک دستگاه پک اتوکلاو می باشد و دارا بودن یک المنت مستحکم در تسریع پکینگ و کیفیت آن خیلی موثر میباشد.

دسته بندی دستگاه پک اتوکلاو

دستگاه پک اتوکلاو در دو دسته بندی عرضه می گردد .

 1- اتوماتیک 2- نیمه اتوماتیک

در نوع اتوماتیک کار پرس و دوخت به شکل اتوماتیک صورت میگیرد. همچنین هیچگونه محدودیتی در عرض کاغذ رول پک نیست و با یک کاربری ساده و آسان کار پک با سرعتی بالا انجام خواهد شد.

همچنین در مدل های نیمه اتوماتیک که کاربرد آن بیشتر در مطب های دندانپزشکی و کلینیک ها می باشد. محدودیت عرض تا 30 سانتیمتر وجود دارد و کارد پک و دوخت به صورت دستی انجام می شود.

 بهترین برند های سازنده

دستگاه-پک-اتوکلاو
دستگاه-پک-اتوکلاو

از اصلی ترین نکته هایی که در خرید دستگاه پک اتوکلاو باید مورد توجه قرار گیرد برند سازنده آن می باشد . اکنون در جهان شرکت های متعددی از ایران و سایر کشورهای دنیا زیر نظر برندهای مختلف به ساختن ابزارآلات دندانپزشکی مشغول میباشند. اما مسئله هایی باعث برجسته شدن بعضی از این برند ها شده است و آنها را متمایز و برند های درجه یک در بازار قرار داده است .

دستگاه پک اتوکلاواز معتبرترین و برجسته ترین برندهایی که به ساختن دستگاه پک اتوکلاو می توان به نشان های تجاری ذیل اشاره کرد :

  • موکو Mocom  
  • کاستلینی Castellini
  • فارو Faro
  • دبلیو اند اچ W&H
  • ملاگ Melag
  • ریوربری Reverberi
  • دنتال ایک Dental X
  • کومنوکس cominox
  • بیو آرت Bio Art
  • یوروندا Euronda
  • بست  Best

همچنین برای خرید و تحقیق جزئیات این دستگاه پک ها به سایتی دندان 724 سر بزنید که مجموعه کاملی از همه این برندها را برای بازدید شما عزیزان گرد آوری کرده است.

چند مزیت اصلی دستگاه پک اتو کلاو

از نفوذ میکروبها به تجهیزات بسته بندی شده جلوگیری میکند.

پک کامل جراحی داخل پک قرار گرفته و برای جراحی قابل استفاده می باشد.

تجهیزات پک شده دارای طول عمر زیادی میباشند.

پک را تا هنگامی که باز نشده ابزارآلات داخل استریل باقی میماند.

کاغذ بسته بندی برای دستگاه اتوکلاو

مدیکال-پیپر
کاغذ-مدیکال-بسته بندی

چندین سال است که در ایران استفاده از کاغذ بسته بندی مدیکال پیپر (Medical paper) برای بسته بندی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی در عملیات استریل و اتوکلاو کردن معمول شده است. اما خیلی جالب است بدانید که یکی از اولین و معتبرترین برندهای کاغذ های استریل که به ایران آمد برند وی پک (Wepack) بود.

این برند در بین پزشکان ایرانی آنقدر محبوبیتی دست یافت که از اسم آن بعنوان ماهیت کالا استفاده کردند.

دقیقا مثل اتفاقی که برای برندهایی چون کلینکس، ژیلت، وایتکس، ریکا،دلسترو… افتاد.