رادیوگرافی کداک | رادیوگرافی کداک مدل cs2100 از شرکت دندان 724
رادیوگرافی کداک

رادیوگرافی کداک | رادیوگرافی کداک مدل cs2100 از شرکت دندان 724

رادیوگرافی کداک

رادیوگرافی کداک | درباره ی شرکت کداک

انواع تصاویر دندانپزشکی

نکاتی که در زمان تهیه رادیوگرافی باید مد نظر داشته باشید:

رادیوگرافی کداک | اجزای تشکیل دهنده

1) فیلم رادیوگرافی

نکات باقی مانده

شکل 1 رادیوگرافی کداک

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

رادیوگرافی کداک

رادیوگرافی کداک | درباره ی شرکت کداک

اِیستَمن کُداک که یک کمپانی با شعبه های مختلف در کشور های متفاوت است. این سازمان یکی از بزرگترین کمپانی های تولید ابزار، ماده های اولیه و وسایل تصویر برداری میباشد. شعبه اصلی این سازمان بزرگ در Rochester City واقع در ایالات New York موقعیت گرفته است. علت نامگزاری آن بخاطر شخص جورج ایستمن است که در سال 1893 این کمپانی را ثبت نمود.

در ابتدای کار این شرکت دوربین عکاسی های دستی و عمومی باعث فروش فوق العاده ی خود گشت. در پی این اقدام کداک، تصویر برداری در بین عموم مردم رونق یافت. به علاوه این شرکت از بزرگترین تولید کنندهای دوربین و ماده های اولیه ی تصویر برداری میباشه.

نکته ی قابل توجهی که در رابطه با این شرکت وجود دارد اینه که تو سال 2012 اعلام کرد. گفت ورشکست شده و دیگر نمیتواند مخارج خود را تامین نماید. به گفته ی متخصصان، علت این بود که این سازمان نتوانست خود را با بروزرسانی ها تطبیق دهد. این ورشکستگی اختلال بزرگی در کار این سازمان ایجاد نومود.

در ذیل در شکل 1 رادیوگرافی کداک میتوانید نمونه ای از این تصویر را مشاهده نمائید. به علاوه در شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی ما برای شما نمونه هایی از تجهیزات دندان پزشکی را به نمایش گزاشته ایم.

رادیوگرافی کداک

شکل 1 رادیوگرافی کداک

انواع تصاویر دندانپزشکی

نکاتی که در زمان تهیه رادیوگرافی باید مد نظر داشته باشید:

1.   نمایش تصویر جامع که همه ی استخوان های دهان و دندان را مورد تحلیل قرار دهد.

2.   در یک بار تصویر برداری، اطلاعات کاملی را از همه ی دندان ها به ما بدهد.

داشتن دو نکته ی فوق در یک ابزار تصویربرداری دندانپزشکی باعث میشود که تصویر آن ogp شود.صحبت در مورد این تصویر در این بحث جایی نداشته و ما از ارائه ی توضیحات اضافه پرهیز میکنیم.

رادیوگرافی کداک | اجزای تشکیل دهنده

1) فیلم رادیوگرافی

این قمست رادیوگرافی کداک، اکنون بخش عمده ای از تولیدات کمپانی CareStream دندانپزشکی در آمریکا گشته. باید گفت از ابتدای تاسیس تا الان هیچ تحولی محصولات این شرکت را در بر نگرفته است. از این موضوع میتوان نتیجه گرفت، محصولات این شرکت از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. گونه های متفاوت film های تصویر برداری دندان با انواع مختلف رادیوگرافی همنام میباشد. که شما میتوانید با استفاده از این قابلیت استفاده ی مفید را بهره مند شوید. در ذیل ما انواع این ابزار را به شکل مختصر تشریح کرده ایم.

  تجهیزات دندانپزشکی دست دوم

تجهیزات دندانپزشکی | D-SPEED

مثل گونه یUltra-Speed  است البته با فرق اینکه از این مدل میشود برای گونه های قدیمی نیز بهره مند شد.

تجهیزات دندانپزشکی | E-SPEED

از گونه ی E-Speed  و استفاده ی کمتر ۲۰% از قدرت اشعه ی ساتع شده. تایم زمانی که این اشعه منتشر میشود نیز از انواع D-Speed کمتر است.

ULTRA-SPEED

از گونه های D-Speed است و بوسیله ی کمیت و ساختار بینظیر و همچنین پخش بدون نویز تصویر. به تحلیل و تجزیه هایی که نیاز به دقت بالایی دارند کمک فراوانی میدهد. این مدل را میتوان به شکل دستی و الکترونیکی مورد بهره برداری قرار داد.

 insight

این مدل که گونه یF-Speed  و استفاده ی کمتر تا 60% از قدرت ساتع شده ی اشعه را بهمراه دارد.همچنین تایمی که در موقع انتشار دارند از گونه های D-Speed کمتر است.

خب ما در ادامه به شما توضیحاتی را راجع به فیلم رادیوگرافی کداک خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

توضیحات فیلم رادیوگرافی کداک :

در استفاده از این قطعه باید توجه کنید که آنرا در جایی عاری از رطوبت و گرما نگهداری کنید. گرمایی بین23°C  تا 14 بهترین دما برای محافظت از این ابزارک است.

با توجه به حساسیت بالایی که این قطعه از رادیوگرافی کداک دارد. شما باید حتما در هنگام خروج آن از دستگاه آنرا در کاور های مناسب قرار دهید.

دقت در این که حتما شی مذکور را به دور از دسترس اطفال قرار داده و نیز دور از ضربه نگهداری کنید. خیلی مهم و نیاز توجه میباشد.

رادیوگرافی کداک

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

نکات باقی مانده

برای گرفتن عکسی با کیفیت بالا و نویز کم، Generator رادیوگرافی تک دندان با تناور بیش از 59kV ارائه میگردد. همچنین باید گفت که نقطه‌ی فوکوس 0.6mm را به ما عرضه میکند. از دیدگاهی غیر، این اقدام لاستیک انتشار پرتابه، اختلال ناخواسته از برش مخروطی را تا حد زیادی کمتر مینماید.

کنترل کردن زمانگیر، کاری بس ساده و سهل میباشد. این کنترل و تنظیمات به دندانپزشک این امکان را میدهد که پرتابش اشعه را در زمان کمتر با دقتی بالاتر انجام دهد.

همچنین شایان به ذکر است که از رادیوگرافی کداک میتوان در اشکال مختلف مثل ویدیو یا Digital sensors. میتوان از آن استفاده ی مفید کرد.

البته گونه ی مینی رادیوگرافی یا همان پری اپیکال قابلیت تطابق با همه ی امکان دندانپزشکی را دارد. به علاوه ی همه ی اینها میتوان گفت که این ابزار قابل انتصاب در چهار جهت بوده و نیز 3 حالت پایه را شامل میشود.

Carestream  دندانپزشکی را میتوان بهترین سازمان ساخت Generator x-yar لقب داد. این دپارتمان که اقدامات لازم از شروع تا پایان را خود انجام داده و بهترین standards  بهره میبرد.

شرکت دندان724 یکی از بزرگترین کمپانی های تجهیزات دندانپزشکی در ایران است. این سازمان بهترین مارک های رادیوگرافی کداک را در کشور عرضه مینماید. پس بهترین انتخاب برای خرید، شرکت دندان724 میباشد.

به علاوه شما میتوانید با کلیک بر کلمات زیر، موارد مربوطه به آنها را مشاهده نمائید.

اپکس لوکیتور

اتوکلاو یوروندا

یونیت دندانپزشکی

فسفر پلیت دندانپزشکی کداک

تجهیزات دست دوم دندانپزشکی

رادیوگرافی کداک