آمالگاماتور کپسولی | کاربرد این تجهیزات دندانپزشکی چیست؟
آمالگاماتور کپسولی دندان 724

آمالگاماتور کپسولی | کاربرد این تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

آمالگاماتور کپسولی | کاربرد این تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

#1 آمالگاماتور چگونه کار میکند؟ هدف از استفاده از این ابزار چیست؟

#2 آمالگاماتور که یکی از تجهیزات دندانپزشکی است، چه انواعی دارد؟

#3 آمالگاماتور کپسولی و اختلالاتی که دستگاه را تهدید میکنند

#4 دیگر تجهیزات دندانپزشکی دندان 724

شکل 1 آمالگاماتور کپسولی

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

آمالگاماتور کپسولی | کاربرد این تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

خب در مقالاتی در خصوص آمالگاماتور کپسولی صحبت هایی کرده ایم. در این مقاله نیز قصد داریم صحب های قبل را بگوییم. هدف این است که اگر شخصی مقالات قبلی را مطالعه نکرده است، این مقاله را در خصوص آمالگاماتور های کپسولی بخواند. به علاوه مطالب جدید در خصوص این ابزار را نیز خواهیم گفت. پس در ادامه همراه ما باشید.

دقت داشته باشین که تجهیزات دندانپزشکی متفاوت کاربرد متفاوت دارند. همچنین نکات استفاده و نگهداری هر کدام با دیگری متفاوت است. پس دقت داشته باشین که هر کدام چه کاربردی دارد.

همچنین شما میتوانید در شکل 1 آمالگامتور کپسولی میتوانید تصویری از این ابزار را مشاهده نمائید. در این تصویر نمونه ای از این ابزار وجود دارد.

#1 آمالگاماتور چگونه کار میکند؟ هدف از استفاده از این ابزار چیست؟

هدف از استفاده از این ابزار در دندانپزشکی اینه که دندان ها را ترمیم کنند. برای پر کردن دندان ها از این تکنولوژی استفاده میشود.

میدانید که برای پر کردن دندان ها از لوازم متفاوتی استفاده میشود. هر ابزار با توجه به ماده ی مورد استفاده متفاوت است. برای مثال از لایت کیور نیز برای پر کردن دندان ها استفاده میشود. اما تفاوتی که با دیگر ابزار داره اینه که این وسیله با کامپوزیت کار میکند.

آمالگاماتور کپسولی با استفاده از پودر آمالگام و مایع جیوه عمل میکند. در واقع این ابزار برای این که بتواند کاربردی داشته باشد عملکرد مهمی انجام میدهد.

میدانید که مایع جیوه در دمای اتاق به سرعت سفت شده و غیر قابل شکستن میشود مگر اینکه مجددا آنرا ذوب نمایند. خب برای حل این مشکل است که انواع دستگاه های آمالگام وارد بازار شده اند. این دستگاه میتواند پودر آمالگام و جیوه را در دو مخزن مجزا نگهداری نماید.

وظیفه ی این ابزار این است که این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس خمیر مورد نیاز را حاصل کند. در نهایت قادر است که خمیر مورد نیاز را از لوله ی خروجی به دندان منتقل نماید.

دقت کنین که در شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی نیز تصویری وجود دارد. آنرا مشاهده نمائید.

آمالگاماتور کپسولی

آمالگاماتور کپسولی دندان 724

آمالگاماتور کپسولی دندان 724
آمالگاماتور کپسولی dandan724

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

عنوان:آمالگاماتور کپسولی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
نویسنده:علیرضا براتی
وابستگی سازمانی:دندان724
کلمه مترادف:تجهیزات دندانپزشکی
مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه:10 دقیقه

شکل 1 آمالگاماتور کپسولی

#1 آمالگاماتور که یکی از تجهیزات دندانپزشکی است، چه انواعی دارد؟

دستگاه های آمالگاماتور انواع متفاوتی دارند. سه مدل از این دستگاه وجود دارد. آمالگاماتور کپسولی یکی از کاربردی ترین های آنهاست. این دستگاه به این صورت است که به وسیله ی یک جدا کننده، پودر و جیوه تفکیک میشوند. در این دستگاه میتوان میزان و درصد پودر آمالگام را در آن تنظیم نمود. اما درصد جیوه ثابت است.

نوع دیگری از این دستگاه آمالگاماتور ترکیبی است. این محصول اینگونه است که در آن پودر با نسبت 81 به 19 نسبت به جیوه با یکدیگر ترکیب میشوند. در این محصول امکان این که نسبت مواد را تغییر دهید وجود ندارد.

نوع دیگری هم هست که به آن ترکیبی کپسولی میگویند. این مدل به این شکل عمل میکند که در آن نسبت ها کاملا آزاد است. در واقع دندانپزشک با توجه به نیاز و تخصص و تجربه ی خود تنظیمات لازم را انجام میدهد.

در نهایت دندانپزشک میتواند از هرکدام از این محصولات که خاست برای شما استفاده کند. تنها نکته و چیزی که حائز اهمیت است اینه که شما باید به بهترین شکل اینکار رو انجام بدید. پس به این نکته دقت لازم رو داشته باشین.

#1 آمالگاماتور کپسولی و اختلالاتی که دستگاه را تهدید میکنند

در این دستگاه هنگام کار لرزش ها و تکان هایی اتفاق می افتد. که باعث فشرده و ته نشین شدن پودر میشود. برای جلوگیری از ایجاد اختلالاتی به خاطر این موضوع. سعی کنین که بعد از هر بار بهره برداری از آمالگاماتور کپسولی لوله ها و مخازن را با استفاده. از برسی که بر روی دستگاه وجود دارد، تمیز و پاک کنید. اینکار میتواند اختلالات را کاهش دهد.

در غیر اینصورت امکان دارد که حین استفاده از دستگاه، پودر به میزان لازم از لوله خارج نشود. در نتیجه خمیری مناسبی حاصل نخواهد شد. و یا در صورت ایجاد کیفیت کافی را نخواهد داشت.

برای بهبود عملکرد و کارکرد دستگاه شما باید هر دو هفته یکبار دستگاه رو برای ساعتی. برعکس در جایی قرار دهید.

همچنین دقت داشته باشین که تا قبل از اینکه درپوش لوله خروجی در جای خودش قرار نگرفته. از برخورد دست با سیستم جلوگیری کنید.

دقت داشته باشین که مکانی را برای آمالگامتور در نظر بگیرین که نور آفتاب به آن نتابد. این نکته میتواند باعث افزایش طول عمر دستگاه شود.

#2 دیگر تجهیزات دندانپزشکی دندان 724

کمپانی دندان 724 تمام تلاش خود را کرده است که. به مشتریان خود تمام اطلاعات مورد نیاز آنها را به آنها انتقال دهد. همه ی محصولاتی که مشتریان به آنها نیاز دارند را به آنها بدهد. در ادامه قصد داریم مقالات دیگری از تجهیزات دندانپزشکی را به غیر از آمالگاماتور کپسولی به شما معرفی کنیم.

در پایان دقت دشاشته باشین که میتوانید با کلیک بر روی هر گزینه از عبارات زیر. به مقاله ی مربوطه رجوع کنید.

اتوکلاو دندانپزشکی

رادیوگرافی دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی دست دوم

فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی

اپکس فایندر

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

پاسختان را در کامنت ها بگزارید.

در این مقاله در مورد چه ابزاری گفته شد؟

در این مقاله در خصوص آمالگاماتور کپسولی صحبت کرده ایم

آمالگاماتور کپسولی چه کاربرد هایی دارد؟

  قیمت یونیت دندانپزشکی دست دوم