اتوکلاو دندانپزشکی | این ابزار در کجای تجهیزات دندانپزشکی جای داره؟
اتوکلاو دندانپزشکی دندان 724

اتوکلاو دندانپزشکی | این ابزار در کجای تجهیزات دندانپزشکی جای داره؟

اتوکلاو دندانپزشکی | این ابزار در کجای تجهیزات دندانپزشکی جای داره؟

اتوکلاو دندانپزشکی | این ابزار رای چی کاربرد داره؟

اتوکلاو دندان | این تجهیزات دندانپزشکی در چه جایی کاربرد داره؟

اتوکلاو در اصل چجوری کار میکنه؟

نگهداری اتوکلاو دندان 724 باید چگونه باشد؟!

شکل 1 اتوکلاو دندانپزشکی

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی | این ابزار در کجای تجهیزات دندانپزشکی جای داره؟

خب در مقاله ی امروز قصد داریم در رابطه با این تجهیزات دندانپزشکی صحبت کنیم. اتوکلاو دندانپزشکی که یکی از ابزار بسیار کاربردی در دندان724 میباشد. این ابزار کاربرد های بسیاری دارد. در این مقاله به شکل مفصل در رابطه با این ابزار اطلاعاتی رو به شما خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین دقت کنید که در شکل 1 اتوکلاو دندانپزشکی میتوانید تصویری از این محصول را مشاهده کنید. به علاوه در شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی نیز تصویری از دندان 724 قرار داده شده است. پس سعی کنید همه ی جوانب این مقاله را بررسی کنید.

اتوکلاو دندانپزشکی | این ابزار رای چی کاربرد داره؟

در حالت کلی اتوکلاو وظیفه ی پاکسازی رو بر عهده داره. تجهیزات دندانپزشکی بعد از کار بایستی حتما پاکسازی شده و عاری از آلودگی شوند. این ابزار 1 این کار رو مطمئن انجام میده. 2 این کار رو به نحو احسن سریع انجام میده. پس میتونه خیلی خیلی کاربردی و مفید باشه. در این مقاله قصد داریم کامل در این باره صحبت کنیم.

نکته ای که در خصوص این ابزار صدق میکند این است که این ابزار تنها مخصوص دندانپزشکی نیست. بلکه در علم پزشکی نیز کاربرد بسیاری دارد. پس به این نکته دقت کافی رو داشته باشین.

مراحلی که این ابزار باید بگزرونه تا یک ابزار یا یک. سری ابزار عاری از آلودگی شوند به شرح زیر است:

Clear

Decontamination

Review and monitoring

Preparation and packaging

Sterilization

Save

Delivery of materials and supplies

مراحل بالا به ترتیب پاکسازی، عاری سازی از آلودگی، کنترل. بسته بندی، استریلیزه کردن، ذخیره نمودن، بازگرداندن ابزار.

اتوکلاو دندانپزشکی با طی کردن مراحل فوق ابزاری که گرفته است. استریلیزه شده باز میگرداند. و بباید گفت که احتمال اینکه یک ابزار آلوده وارد کار شود تقریبا. غیر ممکن است. این به این معنا است که در هر جایی که از ابزار برای وارد کردن به بدن. چه در اتاق عمل و چه در دندانپزشکی. حضور اتوکلاو دندان بسیار حائز اهمیت است.

اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی دندان 724

اتوکلاو دندانپزشکی دندان 724
اتوکلاو دندانپزشکی dandan724

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

عنوان:اتوکلاو دندانپزشکی
نویسنده:علیرضا براتی
وابستگی سازمانی:دندان724
کلمه مترادف:اتوکلاو دندان
مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه:10 دقیقه

شکل 1 اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دندان | این تجهیزات دندانپزشکی در چه جایی کاربرد داره؟

خب حالا که یه آشنایی کلی با این ابزار پیدا کرده اید. میتوانیم به این بپردازیم که کجا ها میتوان از این ابزار استفاده نمود. در حقیقت موارد استفاده ی بسیاری برای این ابزار وجود داره. در این قسمت به شما معرفی و خواهیم گفت.

این دستگاه برای هر سری ابزار، میزان متفاوتی استریلیزه کننده استفاده میکنه. در حقیقت این میزان بر این اساس در نظر گرفته میشه که اتوکلاو دندانپزشکی. مورد نظر که وارد دستگاه میشود، احتمال استریلیزه نشدنش کمتر از1000000/1 باشه. در واقع این میزان برای بدترین حالت در نظر گرفته میشود.

این دستگاه برای دندانپزشکی ها، اتاق های عمل و به طور کلی موسسه های درمانی-مراقبتی-بهداشتی کاربردی هستند. به علاوه از این ابزار در قسمت هایی از کارخانجات صنایع غذایی یا شرکت های دارو کاربرد دارند. به علاوه ی همه ی اینها این دستگاه در آزمایشگاه ها نیز بسیار مفید است. در ذیل میتوانید موارد استفاده در آزمایشگاه را مشاهده نمائید.

  1. در کاشت و برداشت باکتری ها در آزمایشگاه ها. این ابزار میتونه کاربرد های بسیاری داشته باشه. این ابزار در تمیز و استریلیزه کردن ابزاری که در این کار مفید هستند، به درد میخوره. در واقع هدف از کار این دستگاه اینه که باکتری هایی که قرار است تولید شوند. بیمار و یا آلوده نگردند.
  2. برای تمیز و عاری کردن از آلودگی وسایلی که در نمونه گیری کاربرد دارد. در واقع این ابزار را استریلیزه میکنه. وسایلی مثل سوراخ کننده یا انتقال دهنده یا ظرف ها.
  3. مهم ترین اقدامی که انجام میدهد اینه که مواردی که در قسمت قبل گفتیم. را به شکل کامل و تمام انجام میدهد.

اتوکلاو در اصل چجوری کار میکنه؟

در خصوص کارکرد اتوکلاو تنها میتوان. گفت که این ابزار روش کار بخصوصی دارد. در ادامه میتوانید بر این موضوع کاملا واقف شوید.

اولا که این ابزار در سایز های متفاوتی وجود داره. از مدل های کوچک که شامل اتوکلاو های رومیزی میشوند. تا اتوکلاو های بزرگ. سایز اتوکلاو در اصل بر اساس حجم قسمت سترون ساز محاسبه و اعلام میشود. در اصل این قسمت هست که حائز اهمیت خاصی میباشد. البته این نکته که عده ای آنها را از نظر دیگه ای حائز اهمیت میدانند.

برخی میگویند که اتومات یا نیمه اتومات بودن ابزار حائز اهمیت بیشتری است. به نظر من هر دو عامل در کنار یکدیگر حائز اهمیت میباشند.

در خصوص عملکرد دستگاه در بیشتر موارد اتوکلاو. و نیز در تمام اتوکلاو دندانپزشکی دندان 724 ها. دستگاه با استفاده از بخار کار میکنند.

در این دستگاه یک سری چرخه وجود دارد که به آنها اصطلاحا میگویند. چرخه های استریلیزه کننده. مراحل تنظیف وسایل از مراحل و الگوریتم های از پیش تعریف شده تبعیت کرده و در چرخه هایی عمل میکنند.

نگهداری اتوکلاو دندان 724 باید چگونه باشد؟!

یکی دیگر از نکاتی که حائز اهمیت بسیاری است. این است که این ابزار چجوری نباید دچار مشکل بشه؟ چگونه باید مراقب این وسیله باشیم؟

خب اتوکلاو دندانپزشکی به خاطر اینکه قسمت های مختلفی داره. باید در نگهداری اون دقت های بسیاری بشه. ما در مقاله ی بعدی سعی میکنیم بیشتر در خصوص این ابزار صحبت و شفاف سازی کنیم.

همچنین در پایان توصیه میکنیم مقالات دیگر ما را در رابطه با ابزار دیگر بخوانید.

اپکس فایندر

تجهیزات دندانپزشکی دست دوم

فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی

رادیوگرافی تک دندان

فسفرپلیت

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

پاسختان را در کامنت ها بگزارید.

در این مقاله در مورد چه ابزاری گفته شد؟

ما این مقاله که در رابطه با اتوکلاو دندانپزشکی است را برای شما منتشر کرده ایم.

اتوکلاو به چه دردی میخوره؟

از فواید اتوکلاو دندان میتوان به استریلیزه کنندگی آن اشاره نمود.

  معرفی پارس طب در فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی $