انواع یونیت دندانپزشکی+ 4 نکته مهم و کابردی درباره آن
انواع یونیت دندان پزشکی-یونیتَ

انواع یونیت دندانپزشکی+ 4 نکته مهم و کابردی درباره آن

انواع یونیت دندانپزشکی در حقیقت اصلی ترین ابزار کار دندانپزشک به حساب می آید شامل قطعات و اودات مختلفی می باشد.یونیت دندان پزشکی یک دستگاه پزشکی است که برای راحتی بیمار در هنگام انجام عمل دندان پزشکی طراحی شده است.انواع یونیت متفاوتی در حرفه ای دندان پزشکی وجود دارد. با مراجعه به سایت دندان 724 با انواع یونبت اشنا شوید. برای خرید یونیت دندانپزشکی دست دوم باید به مدل ،سال ساخت آن و متریال مورد استفاده در یونیت توجه کرد.با توجه به انواع یونیت که در بازار وجود دارد باید برای خرید به فضای مطب توجه کرد. انواع یونیت دارای خط آب ،میکروموتور، هوای فشرده و طبق نیاز دندان پزشک در طول عمل جمع می شوند.

فهرست تصاویر:

انواع یونیت دندان پزشکی 1 یونیت دندان پزشکی

انواع یونیت دندان پزشکی 2اجزای یونیت دندان پزشکی

انواع یونیت دندان پزشکی 3یونیت

اجزای یوینت دندان پزشکی :

در یونیت کارکرده اجزای یوینت دقیقا همان اجزای یونیت نو ی باشند.صندلی :انواع یونیت می تواند صندلی های از نظر اندازه ،شکل ،سبک ویژگی ها و قیمت متفاوتی داشته باشند. هر صندلی دارای دو موتور می باشد. یک موتور برای نشیمن گاه و بالا ، پایین کردن و موتور دیگر جهت جابه جابب پشتی استفاده می شود.

تابلت:قسمت اصلی انواع یونیت تابلت است. معمولا بر روی تابلت تما اینسترومنتها، کنترل یونیت مانند چراغ ، صندلی ، کراشور و .. قرار دارند.

کاسه کراشور:قسمتی است در انواع یونیت دندانپزشکی که بیمار دهان خود را بشوید.درون کراشور لوله ای قرار دارد که آب را داهل کاسه باز میکند.چراغ و بازو:یونیت دندان پزشکی دارای یک چرغ متحرک می باشد.در انواع یونیت با تنظیم چراغ می توان نور را مستقیما به محیط کار وداخل دهان بیمار تاباند. بازو چراغ برای جابجابب چراغ د رجهات مختلف و ثابت نگهداشتن در زاویه موردنیاز کاربرد دارد.

پدال: در انواع یونیت پدال وظیفه انتقال آب و هوا به سمت اینسترومنت ،توربین،آنگل و ایرموتور دارد. پدال ها در حال در دو مدا تولید شده اند.پدال تکی این مدل پدال همزمان آب و هوا را به سمت تابلت و اینسترومنت هدایت میکنند.پدال مولتی فانکش این نوع پدال دارای دو اهرم یکی برای آب و دیگری برای هوا استفاده می شود.

سیستم ساکشن : سیستم مکنده ای که در انواع یونیت دندانپزشکی وجود دارد و از اجزای پزشکی محسوب می شود.در انواع یوینت با استفاد از ساکشن خون و بزاق درون دهان بیمار کشیده می شود.

هندپیس : قطعات دستی و چرخشی هستند که برای بریدن ،تمیز کردن و صیقل دادن دندان ها استفاده می شوند.برای تهیه  اجزای یونیت به سایت dandan724  مراجعه کنید.

انواع یونیت دندان پزشکی 1 یونیت دندان پزشکی

انواع یونیت دندان پزشکی-یونیت دندان پزشکی
انواع یونیت دندان پزشکی-یونیت دندان پزشکی-دندان724

انواع یونیت دندانپزشکی کدامند؟

انواع یونیت دارای ورودی های جداگانه آب و هوا و خروجی فاضلاب می باشند.از آب و هوا جهت راه اندازی اینسترومنت ها ،پوآر،کویترون،ساکشن و دوش آب استفاده می شود.عملکرد غالب یوینت ها به وسیله هوای فشرده ،آب و الکتریسته است که از طریق کلید یا پدال فعال می گردد. انواع یونیت بر حسب نوع اتصال اینسترومنت های چرخشی و پوآر آب وهوا به دونوع تقسیم می شوند .برای اطلاعات بیشتر درباره ی انواع یوینت به فروشگاه dandan724 مراجعه فرمایید.

یونیت های با شلنگ از بالا:در انواع یونیت دندانپزشکی با شلنگ از بالا  محبوب ترین یوینت های استاندار دندانپزشکی است.احتمال افتادن ابزار و وسایل را حین درمان تا حد بسیاری زیادی کاهش می دهد.به همین جهت بسیاری از دندان پزشکان استفاده از این نوع یونیت را ترجیح می دهند.تابلت شلنگ از بالا معمولا دارای سینی کوچکتری بوده که در زیر تابلت قرار می گیرد.در انواع یونیت تابلت شلنگ از بالا دارای عصایی و فنر جهت نگه داشتن شلنگ های توربین می باشد.

یونیت دندان پزشکی با شلنگ از پایین:یکی از انواع یونیت موجود در بازار است که با نام یوینت شلنگ آویز و  یونیت شلنگ تلفنی معرفی می شود.هندیپس های متصل به این نوع شلنگ خستگی حین کار دندانپزشکان را تا حد زیادی کاهش می دهد.تابلت شلنگ از پایین معمولا دارای سینی بزرگی است که در زیر تابلت قرار دارد.در انواع یوینت با شلنگ از پایین باید دقت داشت تا توربین را دقیق در جای مشخص شده قرار دهید.در غیر اینصورت امکان افتادن توربین و خراب شدن آن وجود دارد.

  تجهیزات دندانپزشکی دست دوم | بهترین یونیت تجهیزات دندانپزشکی دست دوم در ایران

انواع یونیت از لحاظ کاربردی نیز شامل انواع یونیت عمومی ،یوینت دندانپزشکان کودکان،یوینیت دندانپزشکی جراحی می شوند.

انواع یونیت دندان پزشکی 2اجزای یونیت دندان پزشکی

انواع یونیت دندان پزشکی-اجزای یونیت دندان پزشکی
انواع یونیت دندان پزشکی-اجزای یونیت دندان پزشکی-دندان724

نکات مهم در خرید یونیت های دندانپزشکی دست دوم:

تجهیزات دندانپزشکی دارای هزینه بسیاربالای می باشندکه ممکن است تهیه آن برای برخی از افراد با مشکل همراه باشد.به همین دلیل توصیه می شود از تجهیزات دسته دوم بهره گرفته شود.یکی از گرانترین تجهیزات در زمینه دندان پزشکی یونیت می باشد از مهمترین اجزای هر مطب به شمار می رود.یونیت استوک کالایی می باشد که از نظر ظاهر کاملا نو بوده اما به دلیل استفاده قبلی از آنها دارای قیمت کمتری میباشند.یونیت از مهمترین تجهیزات هر مطب به شمار می رود و از آن به عنوان قلب مطب یاد می شود.

یونیت دندانپزشکی دست دوم باید حتما از بدنه سالم و روکش قابل تعویض برخوردار باشد.همچنین موتور دستگاه باید سالم باشد و به درستی کار کند تا دیگر قطعات با مشکل مواجه نشوند.زیر صندلی یوینت باید از نوع قابل تعویض باشدتا بتوان مطابق سن افراد آن را تغییر داد.در انواع یونیت اجزای متصل به دستگاه از جمله شلنگ ها ،لایت کیور،جرم گیر و … باید سالم باشند.برای دیدن و تهیه انواع یونیت دست دوم می توانید به سایت دندان 724 مراجعه کنید .

نکاتی که باید در انتخاب انواع یونیت دندان پزشکی دقت کنیم:

بیشتر دندانپزشکان نیاز به خرید یونیت دندان پزشکی با کیفیت را درک می کنند دقیقا نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند.با وجود گزینه های بسیار زیاد دربازار انتخاب یکی از آنها دشوار است.

راحتی:هنگام خرید یک صندلی دندانپزشکی جدید ،راحتی باید اولویت اول شما باشد.یک صندلی راحتی باعث آرامش و خوشحالی بیمار می شود منجر به مراقبت بهتر شما به عنوان دندانپزشک می شود.سرمایه گذاری روی صندلی دندانپزشکی راحت و با کیفیت ،حداکثر راحتی را تضمین می کند.

سهولت در تمیزی:بهداشت یک عامل مهم در دندان پزشکی است.شما به یک یونیت دندان پزشکی نیاز دارید که به راحتی تمیز شود.

زیبایی شناسی:صندلی های دندانپزشکی در مطب شما اولین چیزی است که بیماران هنگتم مراجعه برای قرار ملاقات می بینند.ظاهر مطب دندانپزشکی شمابر نحوه درک افراد از برند شما از لحظه ای که از درعبور میکنند تاثیر می گذارد.پس مهم است که زیبایی و سبک را در نظر بگیرید.

عملکرد:یک صندلی دندانپزشکی مدرن باید کار شما را آسان تر و کارآمدتر کند.ویژگی های کاردبردی مانند پنل کنترل،کنترل انعطاف پذیر و … قابلیت تنظیم موقعیت صندلی که باید به آنها توجه کرد.

بودجه:در انواع یونیت دندان پزشکی به دلیل گرانی یوینت بودجه مهم هست.بنابراین باید مدتی را صرف تحقیق در مورد گزینه و ویژگی های یونیت کنید.دندان پزشکان دندان 724 برای کم کردن بودجه و مقرون به صرفه بودن انواع یونیت دست دوم را پیشنهاد می دهند.

انواع یونیت دندان پزشکی 3یونیت

انواع یونیت دندانپزشکی-هندپیس دندانپزشکی
انواع یونیت دندانپزشکی-هندپیس دندانپزشکی-دندان724

نتیجه گیری

دراین مطلب سعی کردیم تا در رابطه با  انواع یونیت دندانپزشکی و صندلی آن صحبت کنیم.یونیت دندانپزشکی برا بیماران نیز وسیله مهمی می باشد.زیرا بیمار ممکن است چندین ساعت بر روی آن بنشیند پس باید حس راحتی و آرامش داشته باشد. اصلی ترین کاربرد یونیت دندان پزشکی در درمان ناراحتی لثه و دندان و هم چنین انجام جراحی های سرپایی است. یونیت قلب هر کلینک دندانپزشکی محسوب می شود.انواع یونیت در حسب اتصال اینسترومنت ها به دو نوع یونیت تابلت از شلنگ بالا و یونیت تابلت از شلنگ پایین تقسیم می شوند.متخصصان danadn724 بر این باورند که به دلیل تسریع کار از یونیت تابلت با شلنگ بالا استفاده شود و استفاده از این مدل را توصیه می کنند.

موضوع:انواع یونیت دندانپزشکی
تاریخ:14/12/1402
نویسنده:معصومه چلیپا
مجموعه :اوج شید

سوالات متداول

1)انواع یونیت چیست؟

یونیت با تابلت از شلنگ بالا و یونیت با تابلت از شلنگ پایین

2)اجزای یونیت کدام است؟

صندلی ، چراغ و پایه بازو،کاسه کراشور و …

3)برای خرید یونیت دست دوم به چه چیزی بیشتر توجه کنیم؟

موتو دستگاه سالم،زیر صندلی یونیت باید روکش آن قابل تعویض و …


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/dandan72/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:34 Stack trace: #0 /home/dandan72/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(658): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/dandan72/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/dandan72/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 34