دستگاه روتاری و کاربردهای آن در دندانپزشکی دندان724 !
دستگاه روتاری | تجهیزات دندانپزشکی

دستگاه روتاری و کاربردهای آن در دندانپزشکی دندان724 !

دستگاه روتاری | تجهیزات دندانپزشکی

Rotary apparatus and its applicationsTitle
Sir Vahid EbrahimiBy
OjshidDepartman
0920Counter
00:09:20Timer

فهرست مطالب

# تعریف دستگاه روتاری و کاربردهای آن در دندانپزشکی دندان 724!

#02  نوع از دستگاه روتاری دندانپزشکی در تجهیزات دندان 724!

# درمان ریشه یا به عبارتی عصب کشی توسط دندان 724!

# کاربرد دستگاه روتاری در درمان ریشه و عصب کشی!

# امتیازات استفاده از دستگاه روتاری برای درمان و معالجه!

فهرست اشکال

شکل 1 دستگاه روتاری

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

# تعریف دستگاه روتاری و کاربردهای آن در دندانپزشکی دندان 724!

دستگاه روتاری دستگاهی است که در لابراتوارهای شیمیایی برای از بین بردن و کم کردن اثرات محلول ها از تست بوسیله عمل تبخیر انجام شده که در بعضی اوقات به نام اوپراتور دوار استفاده میشود. از اوپراتور دوار همچنین در دسته مولکولی برای تهیه مقطر و عصاره استفاده می شود. اما روتاری دندانپزشکی در تجهیزات دندانپزشکی انجام فرایندهایی همانند فرم دادن دندان برای پروسه لمینت دندان و اصلاح فرم دندان کمک می کند. که در سایت دندان 724 قابل دستیابی است با توجه به شکل 1 دستگاه روتاری قابل مشاهده است.

02# نوع از دستگاه دندانپزشکی در تجهیزات دندان 724!

تنوع این نوع از دستگاه که در تجهیزات دندانپزشکی دندان 724 که می توان در زیر به آن ها اشاره کرد عبارتند از:

  1. ابزار برش: برای شکل دادن و عوض کردن فرم دندان با سرعت بیشتر و یا کمتر استفاده شده، جنس این نوع از ابزارها اغلب از الماس و یا کاربید تنگستن تشکیل شده که از سه بخش است.
  • HEAD بخش متحرک و تغییر فرم یا همان برش دهنده که که در فرم و سایزهای متنوعی تولید میشود.
  • NECK بخشی که توان چرخشی را به بخش قبل انتقال داده و ارتباط دهنده HEAD به SHANK است.
  • SHANK قسمتی است که در فرم و سایزهای مختلف برای موارد گوناگون تولید شده و توان گردشی بواسطه این بخش حاصل می گردد.
  1. ابزار پولیش: اغلب دارای چرخش کمتری است که برای جلا دادن دندان بهره برداری می شود. که هد این دستگاه روتاری دارای فرم های مختلفی دارد.
دستگاه روتاری | تجهیزات دندانپزشکی

شکل 1 دستگاه روتاری

# درمان ریشه یا به عبارتی عصب کشی توسط دندان 724!

درمان ریشه یا به عبارتی عصب کشی از مواردی است که برای درمان دندان از مهم ترین موارد تجهیزات دندانپزشکی است. که برای یک درمان موفق در این مورد که منجر به بازسازی و ترمیم درست تاج می شود. از مهمترین نکاتی که در نهایت به یک درمان درست و عالی می انجامد به موارد زیر می توان اشاره کرد.

  • مهارت پزشک
  • لوازم و ابزار اولیه برای یک درمان موفق
  • توافق معالجه شونده و دندانپزشک در استفاده از داروهای تجویز شده
  @8نکته اساسی درباره ی یونیت دندانپزشکی|تجهیزات دندانپزشکی

از ابزارهایی که برای این کار یعنی درمان ریشه مفید و کارآمد است به ویژه برای دندان هایی که از ریشه های خیلی خمیده موثر است دستگاه روتاری است که می توان آن را در تجهیزات دندانپزشکی در سایت دندان 724 یافت خریداری کرد. با توجه به شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی که می توان آن را در تصویر دید.

# کاربرد دستگاه روتاری در درمان ریشه و عصب کشی!

به جای روش های سنتی استفاده شده دارای ابزاری در تجهیزات دندانپزشکی در سایت     dandan724 است فلزی مخصوص بازسازی ریشه که به این دستگاه ارتباط یافته و وارد شبکه دندان شده و به این ترتیب روند معالجه شکل گرفته و فایل های دستگاه روتاری که بسیار منعطف و دارای انعطاف بالایی هستند. و دارای خصوصیات ویژه ای هستند به عنوان مثال شکل دندان و کانال ریشه را دقیقا حفظ کرده و نیز از خوردگی دندان در درون شبکه ممانعت به عمل آورده و همه خوردگی ها را از شبکه دندان بیرون می برد. این فایل های دستگاه روتاری که دارای عناصری از جنس پلاستیک هستند که پس از هر بار بهره برداری یک بخش از این قطعات را می توان تفکیک کرد تا بعد دوباره بتوان از آن مجددا استفاده کرد و می توان این نکته را دریافت که چه قدر از عمر فایل گذشته است.

# امتیازات استفاده از دستگاه روتاری برای درمان و معالجه!

یه پشتوانه دستگاه روتاری موجود در تجهیزات دندانپزشکی سایت 724dandan  می توان برای این کار امتیازاتی را به دست آورد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • با کمک این دستگاه که درمان و معالجات ریشه را ساده تر کرده و با مرغوبیت بالایی فراه شده و احساس درد کمتری برای مراجع به همراه دارد.
  • سرعت درمان بالاتر رفته و نسبتا زمان بندی را به یک دوم کاهش داده و روند پاکسازی شبکه ریشه دندان را به شکل دقیق فراهم خواهد کرد.
  • خطا ها را کمتر کرده و معالجه ریشه بسیاری از دندان ها که کاری سخت و پیچیده است به طور نمونه ریشه های کج شده و دندان هایی که متعلق به افراد با سنین بالا هستند. که این کار با دستگاه روتاری به راحتی انجام خواهد شد.
دستگاه روتاری | تجهیزات دندانپزشکی

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

لمینت دندان قابل بازگشت است ؟

خیر ، زیرا برای لمینت باید دندان ها تراش داده شوند ، در نتیجه امکان بازگشت دندان های تراش داده شده وجود ندارد .

آیا امکان لمینت یکی از فک ها وجود دارد ؟

برای پاسخ به این سوال باید پزشک شرایط ، محل قرار گیری دندانه ها و وضعیت دندان های بیمار را بررسی نماید و پس تشخیص دهد که می توان تنها یکی از فک های را لمینت نمود و یا خیر .

دندان قروچه به لمینت آسیب می رساند ؟

بیمارانی که با مشکل دندان قروچه به دندانپزشک مراجعه می کنند باید این مشکل را به پزشک خود مطرح نمایند ، تا با استفاده از محافظ از ایجاد آسیب به لمینت دندان جلوگیری شود .