لایت کیور | یکی از محصولاتی که در دندان 724 وجود دارد؟
لایت کیور دندان 724

لایت کیور | یکی از محصولاتی که در دندان 724 وجود دارد؟

لایت کیور | یکی از محصولاتی که در دندان 724 وجود دارد؟

# 2 لایت کیور | طرز کار این ابزار به چه شکلی است؟

@3 تجهیزات دندانپزشکی | نور این ابزار چقدر قدرت دارد؟ 

2 چگونه باید از این ابزار مراقبت کرد؟؟؟ 

شکل 1 تجهیزات دندانپزشکی

شکل 2 لایت کیور

یکی دیگر از تجهیزات دندانپزشکی که از آن برای پرکردن دندان استفاده میشود. این محصول در واقع یکی از همکاران یا رقیبان آمالگاماتور به حساب میرود. این دستگاه نیز با استفاده تکنولوژی ای که دارد.دندان های شما را برای ترمیم یا پر کردن درست میکند. برای اینکار ابزار متفاوتی وجود دارد. برای مثال آمالگاماتور ها را میتوان نام برد. طرز کار آمالگاماتور را همانگونه که در جریان هستید در مقاله ی مربوط به این ابزار. معرفی کرده ایم.

پس میتوانید در مقاله ی مربوطه در مورد این تجهیزات دندانپزشکی  dandan  724 مطالعه ای داشته باشید. اما در این مقاله در خصوص light cure  صحبت خواهیم کرد. این ابزار را ما برای شما در این مقاله تشریح خواهیم کرد. همچنین دقت داشته باشین که در شکل 1      light cureمیتوانید. تصویری از این ابزار را مشاهده نمائید. به تصویر نام برده دقت کنید. همانطور که درشکل 1 تجهیزات دندانپزشکی تماشا میکنید.

# 2 لایت کیور | طرز کار این ابزار به چه شکلی است؟

به طور خلاصه کاربرد این ابزار برای این است که دندانپزشک. دندان های آسیب دیده و یا خراب شما را ترمیم کند. در ادامه در خصوص این تجهیزات دندانپزشکی صحبت میکنیم. برای اینکار ابتدا دندانپزشک ماده ای تحت عنوان کامپوزیت را به دندان های. مراجعه کننده تزریق میکند. سپس light cure  دندان  724 وارد عمل میشود. بعد از آن است که شماکاربرد این دستگاه را متوجه میشوید. این دستگاه با ساتع کردن نور آبی رنگ خاصی که دارد. باعث میشود که بتوان کامپوزیت تزریق شده را سفت کند. کامپوزیت dandan 724قابلیتی دارد که مادامی که نور آبی رنگ مخصوص به آن. بهش تابیده نشه محکم نمیشه. پس این دستگاه در این پروسه نقش به سزایی دارد. پس نمیتوان از اهمیت آن صرف نظر کرد.

لایت کیور

لایت کیور دندان 724

شکل 1 تجهیزات دندانپزشکی

پس در کل وظیفه ی این دستگاه این است که با ساتع کردن نور مخصوص به کامپوزیت. آنرا سفت و محکم میکند. کامپوزیت اینگونه است که به هیچ وجه سفت نمیشود. و نیز اگر با فراهم کردن شرایط سفت شود. به هیچ عنوان از هم گسسته نمیگردد. مگر آنکه ساختار آنرا بشکنند. شرایط مورد نیاز همان نور آبی است. که با استفاده از لایت کیور فراهم میگردد. همچنین دقت داشته باشین که در شکل 2 تجهیزات تصویری را مشاهده کنید.

@3 تجهیزات دندانپزشکی | نور این ابزار چقدر قدرت دارد؟

در قسمت قبلی گفتیم که  light cureبه این شکل عمل میکند که نور آبی از خود انتشار میدهد. پس با توجه به این نکته در این قسمت در خصوص نور. این تجهیزات دندانپزشکی صحبت خواهیم کرد. نور این ابزار آبی رنگ میباشد. طول موج این نور حدود 174 میباشد. در واقع شماره ی این رنگ #4179a0 است. برای تولید این نور باید 12 چرخنده در این دستگاه کار کنند. این نور این قابلیت را دارد که تا 2.3 میلیمتر را پوشش دهد. در واقع قدرت نفوذ این ابزار تا این میزان است. پس به نکته ای دست خواهیم یافت. آن هم این است که دندانپزشک قادر نمیباشد کامپوزیت را به شکل کامل به دندان مراجعه کننده تزریق کند. زیرا در این حالت لایت کیور dandan 724تنها تا میزانی را پوشش میدهد. لطفا از شکل 2 لایت کیور دیدن بفرمایید.

  بهترین یونیت های دندانپزشکی

سپس لایه های زیرین خمیری مانده و در اثر فشار ساختار لایه های زیرین از هم گسسته میشود. پس برای جلوگیری از این اتفاق دندانپزشک بایستی کامپوزیت را به شکل لایه ای بکشد. سپس پس از اینکه هر لایه را مالید باید بر روی آن  light cure دندان 724 بگیرد. سپس لایه ی مربوطه که سفت شد. دندانپزشک قادر خواهد بود لایه ی بعدی را نیز تزریق نماید. به این ترتیب یک ساختار محکم برای دندان ایجاد خواهد شد. پس سعی کنید به این نکته دقت لازم را داشته باشین.

تــنها دستـگاه لایت کیــور موجود در دنیــا با قابلیت کیور تمامی انواع کــامپوزیــت‌ها با کمـــک 3 نوع LED با طــــول مـــوج‌هـای مختــــلف (405 ، 445 و 465 نانومتر) و قدرت تابش  است.

تجهیزات دندانپزشکی

لایت کیور دندان 724

شکل 2 لایت کیور

2 چگونه باید از این ابزار مراقبت کرد؟؟؟

این دستگاه به شکلی ساخته و طراحی شده است که در حالت عادی کمترین آسیب را ببیند. در واقع به سختی میتوان این دستگاه را دچار اختلال کرد. تنها اختلالی که در این ابزار امکان دارد رخ بدهد این است که اشعه ی آن دچار مشکل گردد. پس به این نکته دقت داشته باشین. اشعه ای که در این دستگاه هست زیاد نیاز به مراقبت دارد. در واقع فریم ها و قاب هایی که در این دستگاه وجود دارد برای مراقبت از این دستگاه. کافی میباشند. اما در خصوص عمل کردن این دستگاه برای بهبود بخشیدن به نتیجه ی کار میتوان اقداماتی را انجام داد.

برای مثال بعد از اینکه کار و اقدامات به پایان رسید بایستی با استفاده از. سیم اضافه های دندان ها را برش داده و بسابد. این نکته به این خاطر است که کامپوزیت ها هنوز ساختار محکمی را به خود نگرفته است. پس میتوان مازاد ها را از دندان ها جدا نمود. به علاوه تابش لایت کیور باعث میشود که کامپوزیت رنگ عوض کند. اما این رخداد تنها در روی دندان میباشد. با ساییدن روی دندان ها میتوان دندان های سیقلی و سفیدی را به دست آورد. پس به این نکته دقت لازم را داشته باشید. نکته ی دیگری که وجود دارد این است که باید تنها 10 تا 12 دقیقه بر روی آن نور تاباند. به این نکته دقت لازم را داشته باشین.