یونیت دندانپزشکی یکی از تجهیزات دندانپزشکی می باشد . @ $
یونیت دندانپزشکی د یونیت دندانپزشکی تجهیزات دندانپزشکی 724دندان

یونیت دندانپزشکی یکی از تجهیزات دندانپزشکی می باشد . @ $

­­

فهرست مطالب:

معرفی  یونیت دندانپزشکی به شکل کلی و جامع  # @

صندلی دندانپزشکی (dentist) یا بیمار چیست ؟  @  #

معرفی کلی و جامع  ( Dental unit)    $ # @

بخش های اساسی یونیت شامل چیست ؟

تجهیزات دندانپزشکی پایه یونیت و بازوی یونیت را معرفی می نماید

معرفی کلی و جامع  چراغ  یونیت – Unit lights @

توضیح کلی کاسه کراشور و دوش آب لیوان

معرفی کلی و جامع میز کنسول دندانپزشک یا تابلت # @

فهرست شکل:

شکل 1: یونیت دندانپزشکی

شکل 2: تجهیزات دندانپزشکی

 

کلمه کلیدیمعرفی dental unit
دپارتمان اوج شید
نویسندهسارا پورکرمعلی
تعداد کلمات976
زمان مطالعه9 دقیقه

 

معرفی  یونیت دندانپزشکی به شکل کلی و جامع  # @

یونیت دندانپزشکی نقطه اساسی مطب دندانپزشکی است. و کمترین ایراد در کارآن موجب از کار افتادن کل مجموعه دندانپزشکی می گردد. برخی از افراد به دانستن نکته های فنی و کاربردی برای رفع مشکلات یونیت دندانپزشکی اعتقادی ندارند. در حالیکه دانستن در این مورد بسیار در کاربرد مطلوب و محافظت ناثیر دارد. و باعث می شود، تا کار درمان به شکل صحیحی انجام گیرد.

dandan724   برترین سایت در ارائه انواع محصولات دندانپزشکی میباشد.

     

صندلی دندانپزشکی (dentist) یا بیمار چیست ؟  @  #

در سایت دندان 724 می توان انواع صندلی را مشاهده نمود. صندلی دندانپزشکی یا بیمار، ابزاری می باشد، که در مراجعی که دندان درد یا بیماری لثه دارد. روی آن قرار می گیرد.

معرفی کلی و جامع یونیت دندانپزشکی ( Dental unit)  # @

یونیت یکی از تجهیزات دندانپزشکی ست که، وسیله ایی برای نظارت حرکت های صندلی و تمامی اینسترومنت ها یی می باشد که، که با دندانپزشک با ایینسترومنت مراجع را درمان می کند. همه ی یونیت های  دندانپزشکی پایه دارند. چراغ دندانپزشکی برروی پایه وصل است. یونیت ها ورودی های آب و هوا دارد. زیرا آب و هوا برای به کار افتادن اینسترومنت ها، کویترون و ساکشن و کراشور به کار برده می شود. یونیت با هوای فشرده شده و آب و برق از راه پدال اکتیو می شود. و متصل شدن اینسترومنت های با توانایی چرخیدن و پوآر آب وهوا به یونیت به 2 روش موجود است:

  • شلنگ از بالا
  • شلنگ آویز

مزیت شلنگ از بالا این است که، از افتادن ایرموتور یا پوآر و توربین را از بین می برد.

لازم می باشد که، یونیت دندانپزشکی به شکل معمولی دیزاین شده است که، ابزار به آسانی در اختیار دندانپزشک است. و از پخش شدن عفونت، خیلی کم می کند. روی یونیت بایست به طور کامل صاف و جلایافته باشد. تا به آسانی بهداشتی و استریل شود. و بدلیل استفاده از محلول های استریل کننده، رنگ آن نرود. و به خاطر مانع شدن از پخش عفونت کاربرد از پوشش های یک بار مرف برای اینسترومنت ها پیشنهاد می گردد. اما در بعضی از یونیت ها منابعی مجزا برای مواد استریل موجود است. که این مواد با آب میکس شده و به کم شدن میکروارگانیسم ها یاری می کند. همانطور که در شکل 1: یونیت دندانپزشکی می بینید.

تجهیزات دندانپزشکی یونیت دندانپزشکی دندان 724

شکل 1: یونیت دندانپزشکی

dandan724 سایتی توانمند در معرفی تجهیزات و محصولات دندانپزشکی است.

  رادیوگرافی پایه دار | یکی از تجهیزات دندانپزشکی در شرکت دندان 724!

 

بخش های اساسی یونیت دندانپزشکی شامل چیست ؟

تجهیزات دندانپزشکی به معرفی یونیت دندانپزشکی می پردازد که، شامل چندین بخش اصلی می باشد.  از جمله: پایه و بازوی یونیت، چرلغ یونیت و کاسه کراشور و تابلت و گزینه های دیگر.

تجهیزات دندانپزشکی پایه یونیت و بازوی یونیت را معرفی می نماید

تمام بخش های یونیت و یونیت دندانپزشکی مانند: چراغ یونیت به بازوی یونیت وصل است. استحکام بازو و مکان پایه به شکلی، حساب شده و دیزاین گریده که تمام دستگاه، بالانس و و باکمترین وزن و بدون کوچکترین حرکت قرار داشته باشد.

معرفی کلی و جامع  چراغ  یونیت – Unit lights @

 

از دید تجهیزات دندانپزشکی این وسیله، میزان نور کافی را برای دندانپزشک بوجود می آورد. و بایست این نور سایه نداشته باشد، در حالیکه سفید و سرد هم باشد. میزان شدید بودن نور، در یونیت، به شکل و مواد تشکیل دهنده شیشه انعکاس دهنده دارد، مرتبط است. که این شیشه در عقب لامپ می باشد.و اغلب شدت روشنایی را،از 24 هزار تا 8هزار لوکس، می توان ست کرد.

سوال این است که رنگ چراغ باید چگونه باشد؟ رنگ چراغ مثل نور آفتاب است. چون روشنایی کم وزرد موجب خسته شدن زیاد چشم می شود.

نور منتشر شده از لامپ های کوارتز –هالوژن، برترین نور جهت محیط دهان است.

دندان 724 عنوان می دارد که: نور ساطع شده از چراغ تنها فضای دهان را روشن می نماید. چراغ یونیت ها اغلب ولتاژ DC هستند. و کلید off و on و کلید برای تغییر دادن میزان شدت نور دارند.نظارت چراغ یونیت با دکمه هایی که بر سطح میز دنتیس و دستیاروجود دارد، آسان است.

با توجه به اینکه لامپ هایی چراغ یونیت بیشتر از نوعد کوارتز- هالوزن است. گس در زمان عوض کردن لامپ بایست مواظب بود تا دستمان به آن برخورد نکند. چون سدیم داخل در پوست نفوذ می کند. و با بخار هالوژن مخلوط می گردد. و به این شکل موجب کم شدن عمر می شود.همان گونه که در شکل 2: تجهیزات دندانپزشکی می بینید.

تجهیزات دندانپزشکی یونیت دندانپزشکی دندان 724

شکل 2: تجهیزات دندانپزشکی

 

توضیح کلی کاسه کراشور و دوش آب لیوان

یکی از اجزای یونیت دندانپزشکی، کراشوراست که، بایست به شکل مناسب گودی داشته باشد. و دوری آن با بیمار به گونه ای باشد که، در زمان خالی کردن آب دهان، حوالی آن آلوده نشود. و آب به شکل کامل داخل کراشور دورانی باشد. و ریزه های آمالگام و یا ریزه های دندان به فاضلاب نرود. و آب درون کراشور خالی شدن مطلوب دارا باشد. ماهیت کراشور نبایست به گ.نه ای باشد که، ماده های  دندانپزشکی یا ماده های استریل، باعث عوض شدن رنگ آن گردد.

 

به طور معمول کراشور از جنس چینی و یا سنگی و …می باشد. و 1 دوش آب لیوان هم به آن وصل می باشد. که میزان آب لازم برای شستن دهان بیماررا، بعد از جراحی آماده می کند.آب کراشور قادرست که به دطور مستقیم ازآب شیر استفاده کند. و یا از راه اصلی ذخیره آب، آب لازم را تامین نماید. در یونیت های نوبه کاربردن آب گرم هم، درکراشور امکان دارد . که این مور، گزینه برتری است. dandan724سایتی کارآمد برا ی تمام دندانپزشکان می باشد.

معرفی کلی و جامع میز کنسول دندانپزشک یا تابلت # @

تجهیزات دندانپزشکی میز کنسول را معرفی می نماید. میزی که درجوار صندلی دندانپزشک است. تابلت می نامند. و قابلیت تنظیم به چپ وراست دارد. روی این میز یک مجموعه دکمه برای نظارت بخش های گوناگون یونیت و صندلی و حتی گزینه های مازاد دیگه موجود است.

برای تهیه دبرترین یونیت دندانپزشکی به سایت دندان 724 مراجعه نمایید.

 

چراغ یونمیت به کجا وصل می باشد؟

به پایه یونیت وصل می باشد.

کراشور ها از چه جنسی هستند؟

از جنس چینی یا سنگی و موارد دیگه م یباشد.

اتصال اینسترومنت ها به یونیت به چند صورت است؟

به 2 روش. یک: شلنگ از بالا. 2: شلنگ آویز