یونیت دندانپزشکی | 7 مسئله در مورد این مورد تجهیزات دندانپزشکی چیست؟
یونیت دندانپزشکی دندان 724

یونیت دندانپزشکی | 7 مسئله در مورد این مورد تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

یونیت دندانپزشکی | 7 مسئله در مورد این مورد تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

#1 این وسیله که یکی از تجهیزات دندانپزشکی است چه قسمت هایی دارد؟

1) تابلت | قسمتی مهم از یونیت دندانپزشکی است!!

2) پدال قسمتی است که برای کنترل یونیت کاربرد دارد!!

3) کراشوار یکی از قسمت های این ابزار تجهیزات دندانپزشکی!

4) صندلی که بر روی یونیت سوار است و کمک میکند

5) چراغ وسیله ای در تجهیزات دندانپزشکی که باعث روشنایی میشود

شکل 1 یونیت دندانپزشکی

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی | 7 مسئله در مورد این مورد تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

یونیت دندانپزشکی یکی از ابزاری است که شما به احتمال بسیار بالا با آن روبرو شده اید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما ارائه کنیم تا بتوانید با این ابزار آَشنا شوید. همچنین قصد داریم بگوییم که این ابزار چقدر در بین تجهیزات دندانپزشکی حائز اهمیت میباشد. پس در ادامه ی این مقاله به نکاتی که به شما ایراد میکنیم دقت کنید.

قبل از هر چیز اگر شما گذرتان به دندانپزشکی خورده باشد، قطعا با یونیت روبرو شده اید. یونیت در حقیقت مانند قلبی است برای یک مطب دندانپزشکی. در این مقاله همه ی انچه باید بدانید را خواهیم گفت. برای مثال به شما خواهیم گفت که قسمت های مختلف یونیت چه قسمت هایی هستند. پس با ما همراه باشید. این مقاله ی دندان 724 در رابطه با یونیت بهترین است.

همچنین باید بگوییم که شما میتوانید در شکل 1 یونیت دندانپزشکی . تصویری از دندان 724 را مشاهده کنید. در این تصویر ما این ابزار را بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد.

#1 این وسیله که یکی از تجهیزات دندانپزشکی است چه قسمت هایی دارد؟

خب اولین قسمتی که ما باید به شما توضیحاتی دهیم همین قسمت است. در واقع ما تصمیم داریم که شما را با اعضا و ابزار این وسیله آشنا کنیم. یونیت از آن جهت قلب یک مطب است. زیرا میتواند ابزار کاربردی بسیاری رو در خودش نگهداره. به علاوه کاربرد ها و فوایدی داره که ما به شما خواهیم گفت. اما در این قسمت به شما خواهیم گفت که قسمت های مختلف یونیت چیست؟ در ادامه جواب این سوال را خواهید گرفت.

همچنین شما میتوانید در شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی تصاویری از دندان 724. مشاهده کنید که به شما اطلاعاتی را ارائه میکند.

یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی دندان 724

یونیت دندانپزشکی دندان 724
یونیت دندانپزشکی dandan724

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

عنوان:یونیت دندانپزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟
نویسنده:علیرضا براتی
وابستگی سازمانی:دندان724
کلمه مترادف:تجهیزات دندانپزشکی
مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه:10 دقیقه

 

شکل 1 یونیت دندانپزشکی

1) تابلت | قسمتی مهم از یونیت دندانپزشکی است!!

خب اولین قسمتی که در مورد اون با شما صحبت خواهیم کرد تابلت است. تابلت یکی از مهمترین قسمت های یونیت دندانپزشکی است. زیرا بر روی یونیت، ابزار متفاوتی وجود دارد. برای مثال همه ی لوازم برشکاری و جوشکاری بر روی این وسیله قرار دارد. دندانپزشک با استفاده از این قسمت دندانپزشک قادر است به قسمت های بسیاری دسترسی داشته باشد. پس به این نکته نهایت دقت رو داشته باشین.

همچنین باید عرض کنیم که برخی از کلید های کنترلر بر روی تابلت تعبیه شده اند. دندانپزشک برای تنظیم برخی ابزار از این وسیله بهره میبرد. برای مثال اگر بخواد چراغ یا تخت رو تنظیم کنه باید به سراغ کلید هایی بره که بر روی این وسیله قرار دارند.

2) پدال قسمتی است که برای کنترل یونیت کاربرد دارد!!

خب در این قسمت قصد داریم در رابطه با پدال صحبت هایی بکنیم. پس دقت لازم رو سعی کنین داشته باشین. در ابتدا باید بگیم که دو مدل پدال وجود داره. مدل اول تک کاناله و مدل دوم دو کاناله است. در پدال های تک کاناله هوا از طریق یک شلنگ وارد شده و از طریق یک شلنگ دیگر خارج میشود. این درحالیه که در پدال های دو شبکه هوا از یک شلنگ وارد پدال میشه. بعد از اینکه پدال فشار داده میشه، از طریق دو شلنگ هوا خارج میشه.

 

1) کراشوار یکی از قسمت های این ابزار تجهیزات دندانپزشکی!

با استفاده از این ابزار است که مراجعه کننده دهانش رو شست و شو میده. پس باید ابزار مهمی در یونیت دندانپزشکی باشد. در حقیقت هم همینطور است. قبل از اینکه بیمار بر روی تخت دراز بکشه تا معالجات و یا معاینات انجام بشه. با این ابزار دهان خود رو شستشو میده. بعد از اینکه اقدامات لازم بر روی دهان بیمار انجام شد، مجددا بیمار باید فضای دهان خود را شستشو دهد. در پایین کار هم باید مجددا شخص فضای دهان و دندان خود را شستشو دهد. کراشوار در برخی از یونیت ها دارای یک کاسه هم هست و معمولا هم قابلیت جدا شدن دارد.

2) صندلی که بر روی یونیت سوار است و کمک میکند

چهارمین قسمت در یونیت دندانپزشکی صندلی است. با وجود این قسمت دندانپزشک قادر است بر جایی بنشیند. میتواند کنترل و تمرکز بیشتری داشته باشد. وجود صندلی در کنار تخت باعث میشود که دندانپزشک بتواند تمرکز بیشتری داشته باشد.

این ابزار بر روی یونیت شیک طب میباشد. همچنین یونیت های دیگری نیز این را دارا هستند. در حالت کلی کمتر یونیتی هست که صندلی نداشته باشد. البته یونیت ها به شکل متفاوتی هستند. در برخی ثابت و چسبیده به یونیت و در برخی متحرک و چرخ در است.

3) چراغ وسیله ای در تجهیزات دندانپزشکی که باعث روشنایی میشود

ابزار دیگه ای که در برخی تجهیزات دندانپزشکی دست دوم دیگر نیز وجود دارد. چراغ وسیله ای است که به منظور روشن کردن محیط استفاده میشود. در یونیت دندانپزشکی نیز شما قادر خواهید بود این ابزار را مشاهده نمائید. ویژگی منحصر به فردی که این ابزار دارد این است که در بهترین نقطه قرار دارد. جایگاه اون در نقطه ای است که بتواند بهترین کارایی را برای دندانپزشک داشته باشد. همچنین این دستگاه دارای دکمه های کنترلری میباشد. با استفاده از این دکمه ها دندانپزشک قادر خواهد بود که. چراغ را در جایی قرار دهد که بتواند بر تمام فضای دهان و یا دندان تمرکز داشته باشد.

در پایان یونیت زیگر یکی از انواع یونیت است. سعی کنید مقاله ی مربوط به آنرا مطالعه کنید. همچنین توصیه میکنیم سری به فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی ما بزنید. مقاله ای هم که در خصوص آمالگاماتور منتشر کرده ایم. میتواند به شما اطلاعاتی را در خصوص آمالگاماتور کپسولی کند. همچنین مقاله ای که ما در خصوص اتوکلاو دندانپزشکی منتشر کرده ایم میتواند به شما کمک بسیاری کند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

پاسختان را در کامنت ها بگزارید.

در این مقاله در مورد چه ابزاری گفته شد؟

این مقاله در خصوص یونیت دندانپزشکی میباشد.

فواید یونیت دندانپزشکی چیست؟

فوایدی که این ابزار دارد را میتوانید در مطالعه کنید.

  فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی | انواع تجهیزات دندانپزشکی!