تعمیر یونیت دندان پزشکی+ 2 نوع یونیت دندان پزشکی
دندان پزشکی-تعمیر یونیت دندان پزشکی

تعمیر یونیت دندان پزشکی+ 2 نوع یونیت دندان پزشکی

تعمیر یونیت دندان پزشکی با توجه به نقش کاربردی یونیت دندان پزشکی در درمان بیماران بسیار حیاتی است. بدون وجود یونیت دندان پزشکی کار درمان بیماران توسط دندان پزشکان وجود ندارد. یونیت دندان پزشکی دارای امکاناتی است که وظایفی مثل کنترل اینسترومنت هایی که برای درمان بیماران به کار می رود وکنترل کردن حرکات دستگاه را انجام می دهد. با توجه به هزینه بالای تجهیزات دندان پزشکی استفاده از یونیت دندان پزشکی دست دوم  به صرفه تر است. این یونیت دست دوم هم همان اجزای یونیت نو را دارد. اگر یکی ازاجزای یونیت دست دوم خراب شود قابل تعمیراست. دراین مقاله ارائه شده توسط کارشناسات دندان 724، تعمیر یونیت دندان پزشکی مورد ارائه است.

فهرست تصاویر

یونیت دندان پزشکی 1 اجزا و عملکرد تشکیل دهنده یونیت دندان پزشکی

یونیت دندان پزشکی 2 مراکز مناسب جهت تعمیر کردن یونیت دندان پزشکی

یونیت دندان پزشکی 3 شناسایی مشکلات

صرفه جویی با یونیت دست دوم

بعضی ازدندان پزشکان یونیتی دارند که قبلا استفاده شده ولی در حد نو هستند. این یونیت کارکرده  مورد استفاده قرار می گیرد ولی بعضی ازاین نوع یونیت ها ظاهری پوسیده دارند وباید تعمیر یونیت دندان پزشکی مورد اقدام قرار گیرد. با تعمیر یونیت دندان پزشکی تا مدت ها می توان با صرفه جویی در هزینه از آن استفاده کرد. تعمیر یونیت دندان پزشکی با توجه به تنوع انواع آن ونوع تکنولوژی خاص هر کدام سخت شده است.جهت تعمیر یونیت دندان پزشکی باید به مرکزی که معتبرند مراجعه کنیم تا خراب شدن دوباره یونیت ها جلوگیری کنیم.

یونیت دندان پزشکی

یونیت های دندان پزشکی جزء وسایل اصلی در دندان پزشکی است. این یونیت ها به دو صورت ثابت و متحرک هستند. یونیت ثابت به زمین نصب شده و قابل حرکت به راحتی نیستند ولی یونیت های متحرک به خوبی جابه جا می شوند. هم چنین یکی از یونیت ها یونیت استوک است. دراین یونیت بیمار به راحتی می نشیند ودندان پزشک تسلط بیش تری دارد. هم چنین این یونیت از صندلی دندان پزشکی مجزا است.هم چنین باعث حفظ استریلیزاسیون مواد دندان پزشکی می شود.

با توجه به نظر کارشناسان dandan724، یونیت دندان پزشکی از وسایل مهم برای دندان پزشکان محسوب می شوند. یونیت دندان پزشکی با توجه به ابزار و امکاناتی که دارد وظیفه کنترل حرکات دستگاه و ابزار هایی که دندان پزشک برای معالجه استفاده می کند را دارد. یونیت های دندان پزشکی شامل قسمت های مختلفی هستند که اصلی ترین این قسمت ها شامل ورودی برق شهری برای یونیت، تشک صندلی، شلنگ‌ها و ورودی‌های آب‌وهوا و خروجی فاضلاب یونیت، یونیت، شاسی و بدنه صندلی یونیت، مانیتور یونیت و پایه آن و سیستم هوای خشک و فشرده هستند.

یونیت با استفاده ازاینسترومنت هایی که در یونیت دندان پزشکی وجود دارند با آب و هوا کار می کنند. یونیت های دندان پزشکی با استفاده از انرژی الکتریکی وآب وهوای فشرده کارمی کنند.هم چنین دارای پدال ها وکلید هایی برای راه اندازی دستگاه هستند.صندلی های یونیت دندان پزشکی با موتور هایی کار می کنند.موتوردراین صندلی ها به صورت صورت مکانیکی، نیمه هیدرولیکی و الکترومکانیکی حرکت می کند. با استفاده ازکمپرسورهای هوای فشرده،هوای خشک را با فشاراز رگلاتورعبورمی دهند. این فشار با توجه به نوع یونیت واینسترومنت های به کاررفته درآن تنظیم می شوند.

یونیت دندان پزشکی 1 اجزا و عملکرد تشکیل دهنده یونیت دندان پزشکی

یونیت دندان پزشکی-تعمیر یونیت دندان پزشکی
یونیت دندان پزشکی-تعمیر یونیت دندان پزشکی-دندان 724

تعمیر یونیت دندان پزشکی

دراثر برخی اتفاقات و دربعضی دیگرازموارد تعمیریونیت دندان پزشکی لا زم می شوند موارد شامل تعمیر یونیت دندان پزشکی توسط کارشناسان دندان 724 ارائه شدند. این موارد شامل سوختن بردها و مدارها، قطع شدن برق دستگاه در اثرسوختن فیوزها، سوختن لامپ چراغ، بروز اشکال در شیر پنوماتیک‌ها و کنترل بلوک‌ها، به‌هم‌خوردن تنظیمات آب‌وهوای ورودی، بروز مشکل و خرابی در موتور یا برد اصلی، وجود اشکال در میکروسوئیچ‌ها، بروزمشکل وخرابی در موتوریا برد اصلی، به‌هم‌ خوردن رگلاژ بازوهای دستگاه، پوسیدگی و پارگی شلنگ‌ها می باشند.

نحوه ی استفاده ی درست از یونیک دندان پزشکی

یکی از موارد استفاده بهینه از یونیک دندان پزشکی تمیز نگه داشتن یونیت دندان پزشکی است.باید قطعات و اینسترومنت های دستگاه به خوبی تمیز شوند.فشار دستگاه به خوبی تنظیم شود. نباید به دستگاه ضربه وارد شود. دستگاه به خوبی روغن کاری شود.فیلتر دستگاه تمیز شود. چراغ یونیت را در صورت کار نکردن خاموش کنیم. نباید دست به طور مستقیم به چراغ ها بخورد. برای تمیز کردن چراغ ها از دستکش مخصوص استفاده کنیم. بعد از تمام شدن کار تمام رسوبات را با کلید برگشت تمیز کنیم. در صورت وجود املاح زیاذ در آب از دستگاه تصفیه اب، استفاده کنیم.

شناسایی مراکز معتبر برای تعمیر یونیت دندان پزشکی

تعمیر یونیت دندان پزشکی یک کار اصولی است. به این منظور باید از کارشنایان خبره و کاربلد اعتماد کرد. طبق نظر کارشناسان دندان724، باید زمان دقیق تعمیر یونیت دندان پزشکی را شناسایی کنیم. اختلالات که دریونیت دندان پزشکی وجود دارد هرگونه خرابی و نیاز به تعمیر یونیت را نشان می دهد. برای تعمیر یونیت دندان پزشکی باید به مراکز تعمیر یونیت دندان پزشکی که معتبرند مراجعه کنیم. چون اگر مراکز به خوبی انتخاب نشوند خرابی یونیت صدمات زیادی به دندان پزشکان وارد می شود.

  معرفی آمالگاماتور در فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی $

مراکز مناسب برای تعمیر یونیت دندان پزشکی باید وِیژگی های خاص خود را داشته باشند. یکی از این ویژگی ها اعتبار این مراکز تعمیر دندان پزشکی است. با اسفاده از سرچ در اینترنت می توان به اعتباراین مراکز،میزان خدمات مراکز تعمیر یونیت دندان پزشکی و تجربه آن ها پی برد. هم چنین باید در مورد مشتریان مراکز تعمیریونیت دندان پزشکی تحقیق شود. باید بدانیم که مشتریان کیفیت این مراکز تعمیر یونیت دندان پزشکی را چگونه می بینند. از این طریق عملکرد شرکت برای تعمیر یونیت دندان پزشکی را تا حد زیادی متوجه می شویم.

یکی دیگر از روش های تعیین اعتبارمراکز تعمیر یونیت استفاده کردن از نظر کارشناسان مراکز تعمیر یونیت دندان پزشکی است. می توانیم با این کارشناسان صحبت کنیم. با صحبت کردن می توانیم به کیفیت خدمات مراکز تعمیریونیت پی ببریم. رفتار خوش کارشناسان روی عملکرد این مراکزتاثیر مطلوب دارد. قبل ازهرگونه ثبت درخواست برای تعمیر یونیت باید نظر کارشناسان مراکز تعمیر یونیت دندان پزشکی را بپرسیم. با استفاده از نظرات کارشناسان با تجربه می توان به طور تخصصی به معتبربودن این مراکز پی برد. هم چنین زمان یکی دیگرازعنصرهای تعیین کننده اعتبارمراکز تعمیر یونیت دندان پزشکی است. هرچه زمان تعمیر یونیت طولانی تر باشد روی درآمد و زیان وارده اثر بیش تری دارد.

یونیت دندان پزشکی 2 مراکز مناسب جهت تعمیر کردن یونیت دندان پزشکی

تعمیر کار یونیت-تعمیر یونیت دندانپزشکی
تعمیر کار یونیت-تعمیر یونیت دندانپزشکی-دندان 724

عوامل منجر به تعمیر یونیت دندان پزشکی

هر گونه مشکل دریونیت دندان پزشکی عملکرد آن را مختل می کند. تعدادی ازاین مشکلات توسط کارشناسان dandan724 ارائه شده است.یکی از این مشکلات کارکرد نادرست هریک از اجزای تشکیل دهنده ی یونیت دندان پزشکی است.اول باید اتصالات الکترونیکی یونیت را چک کنیم. قطعاتی هم چون دیافراگم ها و اورینگ ها و سایز ابزارها را به منظور تعمیر یونیت مورد بررسی قرار دهیم.هر گونه خلل در اتصالات یونیت دندان پزشکی و کارکرد نادرست اجزای آن منجر به تعمیر یونیت دندان پزشکی می شود.

یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده ی یونیت دندان پزشکی چراغ های به کار رفته در یونیت دندان پزشکی است. در صورت کم نور شدن این چراغ ها باید به تعمیر یونیت دندان پزشکی پرداخت. این چراغ ها درانواع مختلف هالوژنی، ال ای دی و… هستند که نور برای بیمار را تامین می کنند.هم چنین پدال یونیت دندان پزشکی برای فعال کردن قطعاتی مثل توربین و ایرموتورمی باشد.در صورت اشکالاتی در پدال یونیت دندان پزشکی مثل قطع نشدن هوای توربین و آنگل، چکه کردن آب از توربین نسبت به تعمیر پدال اقدام شود.

یونیت های دندان پزشکی برد هایی  با انواع مختلف دارند. به همین خاطر کار تعمیر یونیت دندان پزشکی مشکل می شود.هر یونیت از 2 یا 4 برد تشکیل شده که همه ی آن ها به بردمین کنترل اتصال دارند. عواملی هم چون قرار گرفتن در نوسانات برق، خرابی قطعات الکترونیکی و… منجر به خرابی یونیت دندان پزشکی می شوند.نشتی یونیت دندان پزشکی یکی دیگر از مشکلات رایج در تعمیر یونیت دندان پزشکی است. این نشتی یونیت دندان پزشکی و قطعات آن را خراب می کند. خرابی شیلنگ ها و سایر قطعات دندان پزشکی منجر به نشتی می شود. با بررسی دقیق لوله ها، شیلنگ ها و محل نشتی می توان دلیل نشتی را شناسایی کنیم.

یونیت دندان پزشکی 3 شناسایی مشکلات

یونیک نیاز به تعمیر-تعمیر یونیک دندان پزشکی
یونیک نیاز به تعمیر-تعمیر یونیک دندان پزشکی-دندان 724

نتیجه گیری

یونیت دندان پزشکی یکی از وسایل اصلی در کار دندان پزشکان می باشد.بدون یونیت دندان پزشکی انجام خدمات دندان پزشکی مقدور نیست.در صورت خرابی یونیت دندان پزشکی باید به صورت اقدام به تعمیر آن نمود. برای تعمیر یونیت دندان پزشکی باید به مراکز معتبر برای تعمیر یونیت دندان پزشکی مراجعه کنیم.شناسایی مراکز معتبر برای تعمیر یونیت دندان پزشکی بسیار مهم است.این مراکز باید به قطعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند و از قطعات با کیفیت بالا استفاده کنند.هم چنین مراکز تعمیر یونیت دندان پزشکی باید از کارشناسان خبره وبا تجربه برخوردارباشند.کارشناسان dandan 724  ذر این مقاله مطالبی در مورد چکونگی شناسایی مراکز معتبر ارائه کردند.

سوالات متداول در رابطه با یونیت دندان پزشکی:

یونیت دندان پزشکی چیست؟ توضیح دهید؟

یونیک دندان پزشکی از ابزار های اصلی مورد نیاز دندان پزشکان است. یک از اجزای اصلی درمان است. یونیت دندان پزشکی به دو شکل ثابت و متحرک است.

چند مورد از اجزای تشکیل دهنده ی یونیت دندان پزشکی را نام ببرید؟

یونیت دندان پزشکی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. این اجزا شامل صندلی دندان پزشکی،نور، مانیتور یونیت و پایه آن و سیستم هوای خشک و فشرده، شلنگ‌ها و ورودی‌های آب‌وهوا می باشند.

جهت تعمیر یونیت دندان پزشکی چه کنیم؟

در اثر اتفاقات وپارگی شیلنگ ها و از بین رفتن یا مختل شدن اتصالات قطعات یونیت به تعمیر نیاز داریم.جهت تعمیربهینه باید به مراکزمعتبر برای تعمیر مراجعه کنیم.

موضوع مقاله

&

تعمیریونیت دندان پزشک به چه صورت انجام می گیرد؟
اسم نویسندهمریم عبدی
تاریخ انتشار1403/3/14