تجهیزات دندانپزشکی | اپکس لوکیتور ابزاری در جهت تخمین ریشه!
اپکس لوکیتور دندان 724

تجهیزات دندانپزشکی | اپکس لوکیتور ابزاری در جهت تخمین ریشه!

تجهیزات دندانپزشکی | اپکس لوکیتور ابزاری در جهت تخمین ریشه!

اپکس فایند چیست و چگونه عمل میکند؟

نسل اول این ابزار | قدیمیترین نوع

نسل سوم وچهارم | جدیترن نسل های موجود

Dandan724 | ارائه دهنده اپکس فایندر

شکل 1 تجهیزات دندانپزشکی

شکل 2 اپکس لوکیتور

در این مقاله ی دندان 724 ما تصمیم گرفته ایم که با شما در خصوص این ابزار صحبت کنیم. اپکس فایندر که ابزاری بسیار مفید است. هدف این ابزار این است که طول ریشه ی دندان را تخمین بزند. این دستگاه با تکنولوژی بسیار مدرنی تولید شده است. در این دستگاه با توجه به طول کانال ریشه این امکان وجود دارد که دستگاه با توجه به ورژن و یا شرایط. دچار خطا و یا اشتباهی بشود. اما هرگز امکان ندارد که مشکلی در این موضوع پیش بیاید که دستگاه خطا نشان دهد. شرایط متفاوتی میتوانند در این تجهیزات دندانپزشکی اختلال ایجاد کنند. برای مثال میتوان به بزاق و یا خونی که امکان دارد در دهان جمع شود. اشاره کرد که در صورتی که به میزان زیادی باشند.

ممکن است در نمایش صحیح طول ریشه ی دندان به مشکل بر بخورد. در کل ما در این مقاله در خصوص اپکس لوکیتور صحبت خواهیم نمود. همچنین دقت کنید که در شکل 1 تجهیزات دندانپزشکی تصویری از dandan724 مشاهده نمائید. به تصویر مذکور دقت نمائید.

اپکس فایند چیست و چگونه عمل میکند؟

اپکس فایندر همانطور که در قسمت قبل گفتیم به منظور تخمین طول ریشه ی دندان کاربرد دارد. در واقع این دستگاه برای این به کار برده میشود که طول ریشه را به دندانپزشک بگوید. که یکی از تجهیزات دندانپزشکی است. در واقع اگر دندان پزشک قصد انجام عملی را داشته باشد. یا اینکه بخواهد اقدامی انجام دهد که در آن طول کانال ریشه حائز اهمیت باشد. امکان دارد که نیاز داشته باشد که بداند دندان چه میزان و تا کجا ریشه دارد. به همین منظور اپکس فایندر و یا اپکس فایندر بیسار مفید است. به این نکته دقت کافی را داشته باشین.

این ابزار در4 نسل روانه ی بازار شده است. نسل اول و دوم و سپس نسل سوم و چهارم. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم که به شما در خصوص انواع این ابزار توضیحاتی را به شما ارائه کنیم. پس در ادامه ی مقاله با ما همراه باشین. همچنین دقت کنید که شما میتوانید در شکل 2 اپکس فایندر تصاویری. را در خصوص این ابزار مشاهده نمائید. پس به آن سر زده و مطالبی را که نیاز دارید را مطالعه کنید.

تجهیزات دندانپزشکی

اپکس لوکیتور دندان 724

شکل 1 تجهیزات دندانپزشکی

نسل اول این ابزار | قدیمیترین نوع

اولین بار اپکس فایندر توسط کاستور ساخته شد. این ابزار در حدود سال های1915 تا 1920 ساخته شد. که احتمالا مریوط به سال 1918 است. اپکس فایندرنسل اول مشکلات و نقص هایی داشت. بنابر این در طی یک مدت زمان نسل دوم ان ساخته شد. یکی از مشکلات اپکس لوکیتور نسل اول این بود. که هنگامیکه در دهان خون و… وجود داشت دستگاه اشتباه تشخیص میداد. با ممکن بود که در دهان بیمار کمی رطوبت وجود داشته باشد. و این رطوبت باعث میشد که یک شوک الکتریکی بسیار خفیفی به بیمار وارد شود. این شوک ممکن است که به ظاهر زیاد مهم نباشد. اما همین شوک امکان ایجاد مشکلات بزرگتری را فراهم میکرد.

  تجهیزات دندانپزشکی | دندان 724 | اپکس فایندر!

اما با ازمایش های فراوان اعلام شد در حدود 83% این اپکس فایندر درست کار میکند. واین بسیار عالی است. اما با توجه به اینکه امکان ایجاد مشکل وجود داشت. مخترعان در تکاپو افتادند. تا نسل بعد این ابزار را ارائه دهند. شما میتوانید از شکل 2 اپکس لوکیتور دیدن فرمایید. و نظرات خود را برای ما ارائه دهید.

نسل دوم ان | تغییری در نوع کارکرد این ابزار

در نسل اول اپکس فایندر تجهیزات دندانپزشکی این دستگاه با استفاده از مقاومت کار میکرد. اما مختراعان ترجیح دادند. که این تجهیزات را اینبار با کارکرد متفاوت بسازند. در این نسل از اپکس فایندر بجای استفاده از مقاومت از امپدانس استفاده میشود. این روش هم روش جالبی بود. اما باز هم مشکلاتی در این ضمینه رخ داد. که باعث شد نسل بعدی این ابزار مهم را اختراع کنند. اما همین اپلکس لوکیتور نوع دوک هم در سال 1990 با ازمایشهای متفاوت اعلام کردند. که 93% موارد این مورد کارش را بدرستی انجام میدهد. و این سروصدای زیادی در دنیای دندانپزشکان بپا کرد.

اپکس لوکیتور

اپکس لوکیتور دندان 724

شکل 2 اپکس لوکیتور

نسل سوم وچهارم | جدیترن نسل های موجود

نسل سوم اپکس فایندر از نظر ظاهری وکارکردی تقریبا شبیه نسل دوم هستند. اما تفاوت انها در این است که بجای یک فرکانس. یک فرکانس چندگانه به درون کانال دندان ارسال میشود. و این فرکانس ها همراه با microprocessor  که بر روی یونیت نصب شده است. با هم عدد هایی کاملا دقیق و بصورت الگوریتمی به دندانپزشکان ارائه میدهد. که نوعی یک نوع از تجهیزات دندانپزشکی است.

نسل چهارم اپکس لوکیتور که جدید ترین نوع این ابزار است. این نوع به گونه ای است که از دو فرکانس جداگانه بهره میگیرد. و این فرکانس ها بصورت   KHZ 8, HZ 400 در دندان 724 وجود دارد. این نوع اپکس فایندردر سال 2002 ارائه شد. هدف اختراع این اپکس فایندر فقط دفع مشکلات احتمالی نسل های اول تا سوم است . و از نظر کارکرد فعلا این نسل برترین نوع در سراسر دنیا میباشد.

Dandan724 | ارائه دهنده اپکس فایندر

شرکت دندان 724 یکی از شرکت های برتر ایران در ضمینه فروش تهیزات دندانپزشکی است. این شرکت عرضه کننده اپکس لوکیتور یا اپکس فایندر است. شما میتوانید با مراجعه به سایت dandan724 از محصولات و قیمتهای این شرکت اطلاع پیدا کنین. و در ضمینه خرید این ابزار اقدام بفرمایید.

عنوان مقالهاپکس فایندر
دپارتماناوج شید
نویسندهN.norozi
زمان6 min