تجهیزات دندانپزشکی | 3 نکته ی مهم کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی | 3 نکته ی مهم کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی

عنوانکمپرسور و ساکشن
نام نویسندهنجف پور
دپارتماناوج شید
زمان مطالعه12 دقیقه
تعدادکلمات1220 کلمه

کمپرسور و ساکشن | یکی از تجهیزات دندانپزشکی

طبقه بندی کمپرسورها براساس قرارگیری موتور

ادامه ی مطلب قبلی در مورد ابزار دندانپزشکی

در حال حاضر ۴ مدل  کمپرسور در بازار وجود دارد

تعریف سوپاپ ساکشن :

نتیجه گیری :

شکل 1 تجهیزات دندانپزشکی

شکل 2 کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی

کمپرسور و ساکشن | یکی از تجهیزات دندانپزشکی

طبقه بندی این تجهیزات دندانپزشکی براساس قرارگیری موتور

دریچه های ورودی و خروجی به وسیله ی دو عامل قدرت وارده و قدرتی که به وسیله ی قدرت هوا ورود پیدا میکند. سبب میشود که این درچه ها باز نشوند. این مورد در این تجهیزات دندانپزشکی زیاد به چشم میخورد.یکی از آن تجهیزات کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی است. به وسیله ی دو عمل قدرت  فنر و قدرت هوا بسته نگه داشته می شوند. در لحظه ی نقش  بازگشت  پیستون و با باز نبودن  هر دو دریچه قدرت داخل  قاب به همان اندازه است. که اندازه اش افزایش پیدا میکند، تنزل می کند و هنگامی که قدرت  داخل استوانک کمتر است . تصاویری از آن در سایت dandan724 آمده است.

از قدرت  زیر دریچه ی کشش شود تفاوت این دو قدرت سبب باز شدن این دریچه  میشود. هنگامی که  پیستون پایین می آید. یعنی در مرحله برگشت پیستون هوای موجود در درون  کارور به سمت استوانک متراکم کننده  کشیده میشود. در نتیجه سبب افزایش  تدریجی اندازه ی هوای در استوانک میگردد. همانطور که در ادامه ی مطلب در شکل 1 تجهیزات دندانپزشکی نیز میتوانید تصاویری را از ما مشاهده نمائید.

شکل 1 تجهیزات دندانپزشکی

در ادامه بخوانید …

در ادامه با کارایی کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی آشنا خواهید شد.

در پایین ترین نقطه حرکت پیستون دیگر جایی  برای افزایش مقدار  و حرکت

هوا به درون مدار موجود نمی باشد. این قابلیت در این تجهیزات دندان پزشکی به خوبی به چشم می آید. بر این اساس  تفاوت  قدرتی هم موجود نمی باشد  و فنر سوپاپ کشش را می بندد چون استوانک از هوا  انباشته شده است . در این قسمت کمپرسور و ساکشن بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد .در هنگام  کار  بالا رفتن پیستون ، هوا درون استوانک  تحت قدرت قرار گرفته و فشرده  می شود و قدرت  آن از قدرت  اندکی زیادتر از لوله ی خروجی هوا در بالای سوپاپ به قدرت می رسد این قدرت باعث می شود که سوپاپ قدرت گشوده  شود و دیگر نیروی پیستون تا  استوانک صرف راندن و خارج شدن  هوا  از راه  سوپاپ می شود. سوپاپ های این تجهیزات دندان پزشکی بسیارکارآمد و مفید هستند. برای مشاهده ی آن میتوانید از سایت دندان 724 استفاده کنید.

چون در پایان کار رفت پیستون دیگر تفاوت  قدرتی برای گشوده نگاه داشتن سوپاپ موجود نمی باشد در نتیجه فنر سوپاپ را می بندد. و این عامل تا حد زیادی میتواند به این تجهیزات دندانپزشکی کمک کند.

ادامه ی مطلب قبلی در مورد ابزار دندانپزشکی

اما  انداره ی  اندکی  هوا  در آخرین فاصله میان  پیستون و استوانک  صفحه سوپاپ باقی می ماند و این هوا  باید  در هنگام  پایین رفتن پیستون و قبل از این که سوپاپ کشش دوباره باز شود انبساط پیدا کند. این نکته در کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی بسیار حائز اهمیت می باشد. این کار در روی نمودار کمپرسور نمایش می شود و این نمودار می تواند به وسیله ی  دستگاهی بنام تعیین کننده سیکل کمپرسور یا (اندیکاتور) رسم کرد. به این ترتیب به این خاصیت تجهیزات دندان پزشکی پی میبریم . نحوه ی ترسیم این نمودار در سایت dandan724  قابل رویت میباشد.

  تجهیزات دندانپزشکی | دندان 724 | فلپ ترمیم دندانی!

کمپرسور در واقع قلب یک سیستم تبرید است که  برحسب نیاز در اندازه ها و مدل های مختلفی می سازند. وظیفه ی کمپرسورها، ایجاد قدرت کشش  مورد نیاز برای مکیدن هوای مبرّد ازاواپراتور، کم کردن هوا است، و سپس فرستادن آن به کندانسور است ، که در آن هوا به مایع تبدیل می شود . مکندگی کمپرسور، هوا را از طرف قدرت ضعیف به طرف  قدرت  قوی منتقل می کند ، و مقدار  هوایی  که باید فشرده  شود بستگی به اندازه ی  جا به جایی پیستون کمپرسور دارد. جابجایی کمپرسور در این تجهیزات دندانپزشکی حائز اهمیت است. کار کمپرسور در سیستم تبرید تراکمی این است که با ایجاد اختلاف قدرت ورد نیاز ، جریان مبرّد را از یک قسمت سیستم به قسمت دیگر برقرار کند . در اثر وجود همین اختلاف فشار بین سمت فشار قوی و سمت فشار ضعیف است که مایع مبرّد از بین  شیر انبساط به اواپراتور طرد میگردد.

در شکل 2 کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی تصویری از این محصول قابل مشاهده است.

شکل 2 کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی

در حال حاضر ۴ مدل  کمپرسور در بازار وجود دارد

کمپرسورهای تسمه ای(belt compressor) :توان  محرکه به وسیله ی تسمه از دستگاهی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند به استوانک  جابجا می شود.  کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی دو وسیله ی مورد نیاز در این زمینه است. سایت دندان 724 این مدل را در اختیار شما قرار داده است.

که این یکی از بهترین مدل ها در تجهیزات دندانپزشکی است.

کمپرسورهای کوبله (coupling compressor) :

استوانک  و دستگاهی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند در یک گروه  وجود دارند و قدرت دستگاهی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند مستقیما به استوانک وارد می شود

 

تجهیزات دندانپزشکی | کمپرسورهای بدون روغن (oil free) :

استوانک و الکتروموتور کوبله شده هستند و بدون روغن کار می کنند. که ممکن است یکی از مزیت های کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی بشمار آید.

کمپرسورهای یخچالی (refrigerator compressor) :
در این تجهیزات دندانپزشکی از موتورهای کولر گازی

کمپرسورهای تسمه ای وکوبله شده :

این مدل  کمپرسورها به علت  تکان های  شدید و صدای نامتناسب  آسیب های زیادی  به اعصاب و روان دندانپزشک و مراجعین میرساند.
ناخشنودی، گله و اعتراض واحدهای مجاور و همسایه ها ، علت  اصلی استفاده نکردن  دندانپزشکان از این مدل  کمپرسور می باشد. البته کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی انواع مختلف و گوناگونی دارند.
یکی دیگر از اشکال های  این مدل  کمپرسورها ورود روغن و آب به همراه هوا به درون شیلنگ ها و تکه های  درون یونیت است که موجب تشکیل  نابسامانی در عمل  یونیت وخرابی سریع سرتوربین می شود.این مشکل سبب شده است که  درتجهیزات دندان پزشکی کاربردی ندارد.اما مشکلی در کمپرسور و تجهیزات دندانپزشکی بوجود نمی آید.
اضافه بر آن هوای مرطوب آلوده به روغن درکارهای تخصصی و بازسازی  با کامپوزیت مشکل ایجاد نموده و موجب  کاهش راندمان کاری و کیفیت کار می شود. مدل های بیشتری را میتوانید در سایت dandan724  ملاحضه کنید.

تعریف سوپاپ ساکشن :

یکی دیگر از تجهیزاتی که در کمپرسورهای اسکرو استفاده می شود سوپاپ مکش یا همان سوپاپ ساکشن می باشد. کار اصلی این سوپاپ جابجایی روغن های نشت کرده از فیلتر سپراتور به درون هواساز می باشد. این سوپاپ یکی از پرکاربردترین کار در کمپرسور و ساکشن دندانپزشکی  به حساب می آید.وشما ممکن است که این قابلیت را در دیگر تجهیزات دندانپزشکی نیز مشاهده کرده باشید.

طراحی این دریچه به گونه ایست که مثل  یک شیر یکطرفه کار میکند  و روغن های اینجکت شده را به سمت هواساز هدایت میکند.

عمل مکش روغن در حالت بی باری کمپرسور ( UNLOUD) بهتر صورت می گیرد.

نتیجه گیری در مورد :

پس می توان نتیجه گرفت که یکی از علت وجود روغن درون خطوط هوای فشرده معیوب بودن این سوپاپ می باشد و عملاً روغن از هواساز به طرف فیلتر سپراتور هدایت می شود. امیدوارم که از این مقاله ی — لذت کافی را برده باشید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دندان 724 مراجعه کنید.