آمالگاماتور کپسولی | 3 مدل از آمالگاماتور ها در تجهیزات دندانپزشکی
آمالگاماتور کپسولی دندان724

آمالگاماتور کپسولی | 3 مدل از آمالگاماتور ها در تجهیزات دندانپزشکی

آمالگاماتور کپسولی | تجهیزات دندانپزشکی

آمالگاماتور کپسولی | انواع آمالگاماتور

آمالگاماتور کپسولی:

آمالگاماتور دو کاره

آمالگاماتور  مخزنی

روشهای سرویس و نگهداری

طرز کار آمالگاماتور

فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی دندان724

شکل 1 آمالگامتور کپسولی

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

آمالگاماتور کپسولی

در ابتدای کار قصد داریم به شما بگوئیم که آمالگاماتور چیست و چه کاربردی دارد. آمالگاماتور وسیله ای است که اگر شما دندانی از بین دندان هایتان پر کرده باشید، با این وسیله روبرو شده اید. این ابزار در بین تجهیزات دندانپزشکی بهترین در ترمیم دندان میباشد.

ترکیباتی که این ابزار برای ترمیم دندان از آنها بهره میبرد شامل موارد ذیل میباشد:

۱. mercury

  1. Copper
  2. Silver
  3. Tin
  4. Lead

این مواد به گونه ای ترکیبات گشته اند که در عین بی ضرر بودن، دچار آسیب، شکست و یا خرابی نگردند.

در ترکیب مواد نام برده یک مشکل وجود دارد. آن هم این است که در ت کیر جیوه با مواد دیگه، سرعت جامد شدن بالا بوده و این باعث ایجاد اختلال در کار میگردد. برای این که این مشکل درست نشه، محصولات دیگه باهم ترکیب شده و به شکل پودر در دسترس میباشن.

زمان استفاده پودر تهیه شده با جیوه ترکیب میگردد. برای اطلاعات دیگر به زودی مقاله ای در خصوص آمالگام در سایت منتشر خواهد شد. در حالت کلی بدانید که آمالگاماتور کپسولی مانند یه همزن جیوه و پودر رو باهم قاطی میکنه.

در ذیل قصد داریم انواع دستگاه آمالگام رو به شما معرفی نمائیم.

همچنین شما میتونید تصاویری از این محصول را در شکل 1 آمالگامتور کپسولی مشاهده نمائید. نیز در شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی تصویری از برخی محصولات ما را میتونید مشاهده نمائید.

شکل 1 آمالگامتور کپسولی

آمالگاماتور کپسولی | انواع آمالگاماتور

آمالگاماتور در حالت کلی دارای سه مدل است. گونه ی کپسولی، مخزنی و دیگری گونه ی پودری.

آمالگاماتور کپسولی:

تو مدل کپسولی، قسمت گیره رو یک کپسولی قرار داده اند که میزان پودر و جیوه ای که ترکیب میشه تو اون ثابته. و البته این به معنای درصد بر اساس میزان استاندارد میباشد.

 آمالگاماتور دو کاره

مدل دیگه ای از  آمالگاماتور وجود داره که در اون امکان کنترل پودر استفاده ای قابل تغییر و تعیین میباشد. اما در این گونه ی آمالگاماتور نیز میزان جیوه ثابت میباشد.

آمالگاماتور  مخزنی

این گونه از آمالگاماتور شامل دو مخزن منصوب در دستگاهه. یکی از این مخازن پودر ترکیب شده از مهر  ماده را نگهداری مینماید. مخزنی دیگه وجود داره برای نگهداری جیوه. مخزن جیوه دارای دمای بسیار بالایی است که باعث مایع بودن این ماده میگردد.

وجود دو مخزن در این مدل از آمالگاماتور این امکان رو برای دندانپزشک فراهم میکنه که خودش قادر باشه میزان ترکیبات پودر و جیوه رو مشخص کنه.

روشهای سرویس و نگهداری

اتفاقی که در هنگام ترکیب مواد آمالگام رخ میدهد و میتواند در کار شما اختلال ایجاد کند. این است که تکان خوردن های دستگاه باعث میشوند که پودر ترکیبی در قسمتی دچار تجمع گردد. در نتیجه باعث این میشود که میزان پودری که با جیوه قرار است ترکیب شود، به حد کافی نباشد. این خود درصد مواد رو در ترکیب آمالگام به هم زده و باعث میشود که کیفیت ماده ی استفاده ای پایین آید.

  کامپوزیت sdi

برای جلوگیری از این کار شما باید پس از هر بار بهره مندی از این محصول، لوله ی جریان پودر را با استفاده از برس یا سیم مسی پاک و عاری از باقی مانده های این محصول گردد.

نکته ی دیگر اینکه تا زمانی که درپوش روی درپوش کاملا متوقف گردد صبر کنید. از ایستا کردن آن با استفاده از دست جلوگیری نمائید. دیگر اینکه از برخورد نور خورشید به آمالگاماتور کپسولی جلوگیری نمائید.

اقدامی دیگر که میتواند در نگهداری و افزایش طول عمر دستگاه موثر باشه. اینه که در هفته 1 یا 2 مرتبه اون رو بر عکس سر جای خودش بزارید. این کار به افزایش طول عمر اون کمک فراوانی میکنه.

طرز کار آمالگاماتور

همونطور که در قسمت های قبلی گفتیم آمالگام، همان ماده ای که در دندان استفاده میشود. ساخته شده از موادی مثل مس و نقره و… است که در دستگاه با جیوه ترکیب شده و به دندان شما تزریق میشه. در حقیقت جیوه وظیفه ی این رو داره که اون رو پس از قرار گرفتن در همه جای دندان سفت کنه.

در ابتدا گفتیم که سرعت انجماد و محکم شدن جیوه بالا بوده و به سرعت محکم میشه. پس عملا اینکه اون رو در بیرون از دندان با جیوه ترکیب کنیم میتونه باعث این بشه. که در دندان به خوبی قرار نگرفته و جوش نخورد. برای همین دستگاه آمالگاماتور کپسولی اون ها رو با هم. در داخل داخل دندان و قبل از ریخته شدن بر روی دندان ترکیب میکنه. پودر و جیوه از لوله های مجزا و از دو مخزن مستقل بیرون آمده و در قسمت مربوطه با یکدیگر ترکیب میشوند.

در قسمتی از دستگاه یک دسته وجود داره که با حرکت دادن و جابجا کردن اون میشه. درصد پودر و جیوه رو تغییر داد. پس از تعیین میزان هر کدام از دو ماده، اونها از لوله های مربوطه وارد قسمت همزن میشن. بعد از اون که باهم ترکیب شدند به خروجی منتقل شده و بر روی دندان مراجعه کننده ریخته میشوند.

تجهیزات دندانپزشکی

آمالگاماتور کپسولی دندان724

شکل 2 تجهیزات دندانپزشکی

فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی دندان724

در دندان 724 تجهیزات دندانپزشکی دست دوم و نیز تجهیزات دندانپزشکی نو به فروش میرسد. در بین همه ی اینها شما میتونید. آمالگاماتور کپسولی را از شرکت ما در فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی تهیه کنید. همچنین در ذیل میتونید مطالبی رو راجع به دیگر محصولات عرضه شده ی ما بخوانید. تنها کافیست بر روی اونها کلیک کنید:

رادیوگرافی کداک

یونیت شیک طب

اتوکلاو فراز مدل ماتیسی

اتوکلاو 24 لیتری یوروندا

آمالگاماتور کپسولی